ایلان ماسک: من منابع لازم برای خرید کل سهام توییتر را دارم - تکفارس 
ایلان ماسک: من منابع لازم برای خرید کل سهام توییتر را دارم - تکفارس 

ایلان ماسک: من منابع لازم برای خرید کل سهام توییتر را دارم

افشین نوری
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:47
ایلان ماسک

طبق اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، ایلان ماسک به منابع لازم برای خرید توییتر دسترسی دارد. طبق این اسناد، ماسک تعهدنامه‌هایی دریافت کرده است که تضمین می‌کنند ۴۶.۵ میلیارد دلار لازم برای خرید کل سهام توییتر را تامین خواهند کرد.

ایلان ماسک این اسناد را در حالی تحویل کمیسیون بورس آمریکا داده است که هنوز پاسخ مثبتی از سوی هیئت مدیره توییتر برای پیشنهاد خریدش دریافت نکرده است.

توییتر هنوز واکنشی نسبت به انتشار این اسناد نشان نداده است، اما این شرکت اخیرا از تاکتیک قرص سمی برای منصرف کردن ماسک از خرید کل سهام توییتر استفاده کرده بود. براساس این تاکتیک، سهامداران توییتر می‌توانند در صورتی که کسی بیش از ۱۵ درصد سهام این شرکت را تصاحب بکند سهام بیشتری بخرند. ماسک هم‌اکنون با ۹.۲ درصد بزرگترین سهامدار توییتر است.

ماسک اخیرا در مصاحبه‌ای که داشت گفته بود هدف او از تصاحب توییتر، محافظت از آزادی بیان در این شبکه اجتماعی است و می‌تواند تحولات اساسی در آن ایجاد کند.

در هر حال به نظر می‌رسد ماسک نسبت به خرید توییتر بسیار جدی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید