گوگل مپس محل همه تجهیزات نظامی روسیه را فاش کرد - تکفارس 
گوگل مپس محل همه تجهیزات نظامی روسیه را فاش کرد - تکفارس 
گوگل مپس محل همه تجهیزات نظامی روسیه را فاش کرد - تکفارس 

گوگل مپس محل همه تجهیزات نظامی روسیه را فاش کرد

افشین نوری
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - 08:02
گوگل مپس

در پی حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه این کشور وضع کردند. این تحریم‌ها باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها از روسیه خارج بشوند و کسب‌‌وکار خود را در داخل این کشور متوقف بکنند.

گوگل نیز یکی از شرکت‌هایی است که از ارائه برخی سرویس‌های خود به روسیه خودداری کرده است و به‌تدریج در حال گسترش تحریم‌های خود علیه این کشور است. حالا گوگل مپس اقدام به فاش کردن محل امکانات نظامی و استراژیک روسیه کرده است که این کار احتمالا به ضرر روسیه تمام خواهد شد. روسیه هنوز واکنشی نسبت به این اقدام گوگل نشان نداده است و شاید مقامات این کشور تصمیم بگیرند که استفاده از سرویس‌های گوگل را به‌کلی ممنوع کنند.

گوکل مپس قبلاً محل تجهیزات نظامی روسیه را مخفی نگه می‌داشت اما حالا هر کسی می‌تواند آن‌ها را روی نقشه و با جزئیات دقیق بیند. حساب توییتری نیروهای نظامی اوکراین نیز برخی از تصاویر این تجهیزات را با دقت ۰.۵ متر در پیکسل منتشر کرده است.

خبرگزاری‌های روسی گزارش داده‌اند که این اقدام گوگل باعث افزایش شدت تنش بین این شرکت و روسیه خواهد شد و گوکل باید منتظر عواقب کار خود باشد. این شرکت اخیرا کانال یوتیوب مجلس روسیه را مسدود کرده بود و روسیه نیز در واکنش به این اقدام، یوتیوب را متهم به راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای علیه این کشور کرد و دسترسی به آن را در داخل کشور مسدود کرد.

در هر حال، به نظر می‌رسد این جنگ رسانه‌ای همچنان ادامه خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید