هوآوی فعالیت خود در روسیه را متوقف کرد - تکفارس 
هوآوی فعالیت خود در روسیه را متوقف کرد - تکفارس 

هوآوی فعالیت خود در روسیه را متوقف کرد

مهدی حلوائی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 17:30
هوآوی

خروج شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری از کشور روسیه کماکان ادامه داشته و حالا هوآوی نیز به جمع این شرکت‌ها پیوسته است. این شرکت در اوایل ماه مارچ نیز از ارسال نیمی از گوشی‌های خود به روسیه جلوگیری کرده بود اما حالا دفتر رسمی این شرکت در روسیه نیز تعطیل خواهد شد.

بر اساس گزارش منابع داخلی، هوآوی اخیراً از امضای قرارداد با شرکت‌های مخابراتی روسیه برای تامین تجهیزات شبکه‌ای آن‌ها نیز خودداری کرده است. این در حالی است که شرکت‌های مخابراتی روسی در چند سال اخیر به استفاده از تجهیزات این شرکت چینی روی آورده بودند و در حال حاضر چیزی حدود ۳۳ درصد از تجهیزات شبکه‌ای روسیه متعلق به شرکت هوآوی می‌باشد. خروج هوآوی از روسیه مشکلات متعددی را برای پروژه‌های مختلف کشور روسیه، به‌ویژه ارائه‌ی شبکه‌های ۵G، ایجاد خواهد کرد.

دلیل اصلی توقف فعالیت‌ هوآوی در روسیه، حمله‌ی نظامی این کشور به اوکراین و تحریم‌های وضع‌شده علیه آن است. به‌نظر می‌رسد که حالا هوآوی سعی خواهد کرد تا تجهیزات شبکه‌ای روسیه را از طریق کشورهای دیگر به این کشور ارسال کند. با این وجود، احتمال دارد که روسیه به استفاده از تجهیزات شرکت‌های دیگری ماند اریسکون روی بیاورد اما این کار هزینه‌ی زیادی به دنبال خواهد داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید