سامسونگ و اوپو برای ساخت تراشه اختصاصی باهم همکاری می کنند - تکفارس 
سامسونگ و اوپو برای ساخت تراشه اختصاصی باهم همکاری می کنند - تکفارس 
سامسونگ و اوپو برای ساخت تراشه اختصاصی باهم همکاری می کنند - تکفارس 

سامسونگ و اوپو برای ساخت تراشه اختصاصی باهم همکاری می کنند

افشین نوری
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 09:08
سامسونگ اوپو

سامسونگ و اوپو قصد دارند برای رقابت با تراشه‌های سزی A اپل، با یکدیگر همکاری کنند و تراشه‌های اختصاصی خودشان را بسازند. اوپو قبلاً از یک تراشه اختصاصی به نام Mariana X در داخل گوشی فایند X5 خود استفاده کرده است و سامسونگ نیز سابقه خوبی در ارائه تراشه‌های اگزینوس دارد.

تراشه Mariana X اوپو با فناوری ۶ نانومتری TSMC ساخته شده و از معماری جدید DSA بهره می‌برد. این پردازنده قادر به انجام ۱۸ تریلیون محاسبات هوش مصنوعی در هر ثانیه است که بسیار بیشتر از رکود تراشه A15 اپل با ۱۵ تریلیون محاسبه در ثانیه است.

البته به غیر از این دو شرکت، شرکت‌هلی دیگری مانند شیائومی و آنر نیز روی تراشه‌های اختصاصی خودشان کار می‌کنند و ما به‌زودی شاهد رقابت خوبی در این بخش خواهیم بود.

همانطور که گفته شد سامسونگ در حال حاضر از تراشه اگزینوس در داخل دستگاه‌های خود استفاده می‌کند، اما ظاهراً عملکرد این تراشه چندان قابل‌قبول نبوده و خیلی از مشتریان از این بابت ناراضی هستند. هم‌اکنون تراشه‌های مدیاتک و کوالکام عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند و بنابراین سامسونگ مجبور است که تغییری در سیاست‌های خود ایجاد کند.

رسانه‌های کره‌ای گزارش داده‌اند که سامسونگ در حال توسعه نسل جدید تراشه اگزینوس است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل فعلی خواهد داشت. ظاهراً تمرکز این تراشه روی بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهبود عملکرد خواهد بود.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه برنامه‌هایی در سر دارد و تا چه اندازه در توسعه تراشه اختصاصی خود موفق خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید