مایکروسافت اج به رتبه دوم محبوب ترین مرورگرهای دسکتاپ رسید - تکفارس 
مایکروسافت اج به رتبه دوم محبوب ترین مرورگرهای دسکتاپ رسید - تکفارس 
مایکروسافت اج به رتبه دوم محبوب ترین مرورگرهای دسکتاپ رسید - تکفارس 

مایکروسافت اج به رتبه دوم محبوب ترین مرورگرهای دسکتاپ رسید

مهدی حلوائی
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 18:42
اج

مرورگر مایکروسافت اج در زمان عرضه با استقبال خوبی از سوی کاربران مواج نشد اما مایکروسافت در سل ۲۰۱۹ نسخه‌ی مبتنی بر کرومیوم آن را در دسترس قرار داد که پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به نسخه‌ی قبلی داشت. حالا این مرورگر موفق شده تا با عبور از مرورگر سافاری شرکت اپل به دومین مرورگر محبوب دسکتاپ تبدیل شود.

نتایج تحقیقات موسسه‌ی Statcounter نشان می‌دهد که سهم مرورگر اج از بازار مرورگرهای دسکتاپ در ماه مارچ اندکی بیشتر از سافاری بوده است. سهم این مرورگر در ماه فوریه ۹.۶۱ بود اما در ماه مارچ این عدد به ۹.۶۵ درصد رسید و سهم مرورگر سافاری از بازار مرورگرهای دسکتاپ نیز در همین بازه‌ی زمانی از ۹.۷۷ درصد به ۹.۵۷ درصد کاهش یافت. این موضوع با توجه به افزایش محبوبیت اج در یک سال گذشته قابل پیش‌بینی بود.

محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ

مایکروسافت برای دستیابی به این موفقیت دست به اقدامات جنجال‌آمیزی زد. برای مثال، کاربرانی که در ویندوز ۱۱ از این مرورگر استفاده می‌کردند، برای استفاده از مرورگرهای دیگر کار دشواری را پیش رو داشتند. مایکروسافت همچنین هنگامی که کاربران برای دانلود مرورگر کروم از اج استفاده می‌کردند، با پیغام‌های متعدد سعی در جلوگیری از این کار داشت.

در حال حاضر مرورگر کروم کماکان با فاصله در صدر لیست محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ قرار دارد و تقریباً دو سوم کاربران دسکتاپ از این مرورگر استفاده می‌کنند. در طرف دیگر، حدود ۱ تا ۳ درصد از کاربران کماکان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند. این در حالی است که مایکروسافت چندین بار اعلام کرده که این مرورگر در تاریخ ۲۵ خرداد غیر فعال خواهد شد.

نظر شما در مورد مرورگر مایکروسافت اج چیست؟ به‌نظر شما آیا این مرورگر می‌تواند به جایگاه گوگل کروم دست پیدا کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید