اینتل مشخصات رده بالاترین پردازنده گرافیکی سری آرک را منتشر کرد - تکفارس 
اینتل مشخصات رده بالاترین پردازنده گرافیکی سری آرک را منتشر کرد - تکفارس 
اینتل مشخصات رده بالاترین پردازنده گرافیکی سری آرک را منتشر کرد - تکفارس 

اینتل مشخصات رده بالاترین پردازنده گرافیکی سری آرک را منتشر کرد

افشین نوری
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 09:31
اینتل آرک A370M

اینتل چند روز پیش از پردازنده‌های گرافیکی سری آرک خود برای لپ تاپ‌ها رونمایی کرد و حالا این شرکت مشخصات رده‌بالاترین پردازنده گرافیکی سری آرک برای دستگاه‌های دسکتاپ را منتشر کرده است. این پردازنده هنوز معرفی نشده است.

مشخصات این پردازنده گرافیکی، در ویدیوی تبلیغاتی اینتل برای اپلیکیشن “آرک کنترل” رویت شده است. این اپلیکیشن امکان دانلود درایورها و تنظیم پارامترهای سری آرک را فراهم می‌کند.

اینتل

این پردازنده گرافیکی، دارای سرعت کلاک ۲۲۵۰ مگاهرتز برای GPU و سرعت کلاک ۱۰۹۳ مگاهرتز برای VRAM خواهد بود و از توان حرارتی ۱۷۵ وات پشتیبانی خواهد کرد. البته این توان حرارتی فقط مربوط به خود GPU است و با در نظر گرفتن کل بورد می‌توان توان ۲۰۰ وات را برای آن متصور بود. ضمنا انتطار می‌رود سرعت کلاک این پردازنده گرافیکی سازگار با پهنای باند ۱۷.۵ گیگابیت‌برثانیه باشد. ‌

اینتل پردازنده‌های گرافیکی سری آرک خود برای دستگاه‌های دسکتاپ را احتمالا در اردیبهشت‌ یا خرداد ماه معرفی خواهد کرد و ما می‌دانیم که این سری از فناوری AV1 به‌عنوان رقیب HEVC پشتیبانی خواهد کرد. سایر قابلیت‌های این سری شامل پشتیبانی از فناوری XeSS و فناوری هوش مصنوعی XMX AI خواهد بود.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که رده‌بالاترین مدل سری آرک در مقابل پردازنده‌هایی مانند RX 6700 XT شرکت ای‌ام‌دی و RTX 3070 انویدیا چه حرفی برای گفتن خواهد داشت.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید