تعداد بیتکوین های استخراج شده از مرز ۱۹ میلیون عبور کرد - تکفارس 
تعداد بیتکوین های استخراج شده از مرز ۱۹ میلیون عبور کرد - تکفارس 
تعداد بیتکوین های استخراج شده از مرز ۱۹ میلیون عبور کرد - تکفارس 

تعداد بیتکوین های استخراج شده از مرز ۱۹ میلیون عبور کرد

افشین نوری
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - 22:01
بیت کوین

وب‌سایت رمز ارز بیتکوین دیروز (۱ آوریل) رکورد تازه‌ای ثبت کرد و و از مرز ‌۱۹ میلیون بیتکوین استخراج‌شده عبور کرد. ولی نکته جالب اینکه فقط ۲ میلیون بیتکوین دیگر برای استخراج باقی مانده است که انتظار می‌رود آخرین بیتکوین در سال ۲۱۴۰ استخراج بشود.

این آمار نشان می‌دهند که بیتکوین پادشاه رمز ارزها در حال نایاب شدن است و در حال حاضر ۹۰ درصد از بیتکوین‌ها در حال معامله در بازار هستند. ساتوشی ناکاموتوی، خالق بیتکوین، ظاهرا در زمان خلق آن تصمیم گرفته بود که تعداد آن را به ۲۱ میلیون محدود کند.

بنابراین با تمام شدن استخراج ۲۱ بیتکوین، دیگر هیچ بیتکوین جدیدی برای استخراج باقی نخواهد ماند. درواقع، کدهای وب‌سایت رمرزارز بیتکوین طوری نوشته شده است که بعد از رسیدن به آستانه‌ی تعریف‌شده امکان وجود هیچ بیتکوین جدیدی را نخواهد خواهد داد. اما ما تا این فرارسیدن این لحظه، زمان زیادی در پیش‌رو داریم.

البته طبق یک مطالعه که توسط Chainalysis انجام شده است، در حال حاضر همه ۱۹ میلیون بیتکوین وجود ندارد و حدود ۲۰ درصد از آن‌ها در کیف‌پول‌های گمشده وجود دارند. خیلی از سرمایه‌گذاران نیز دسترسی خود را به کیف‌پول خود از دست داده‌اند.

خیلی از تحلیلگران معتقدند که با کمیاب شدن بیتکوین در سال‌های آینده شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود و به همین‌خاطر است که خیلی از سرمایه‌گذاران روی این رمز ارز حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. در حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در سال‌های پیش‌رو‌ چه اتفاقاتی در این بازار می‌افتد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید