کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 به ۶۰۰ وات توان نیاز خواهد داشت - تکفارس
کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 به ۶۰۰ وات توان نیاز خواهد داشت - تکفارس
کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 به ۶۰۰ وات توان نیاز خواهد داشت - تکفارس

کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 به ۶۰۰ وات توان نیاز خواهد داشت

مهدی حلوائی
۷ فروردین ۱۴۰۱ - 18:29
انویدیا RTX 4090

بر اساس گزارش منابع داخلی، انویدیا برد مرجع کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 را در اختیار شرکای خود قرار داده است و ظاهراً این کارت‌ها به ۶۰۰ وات توان نیاز دارند. بسیاری از افشاگران معتبر نیز این موضوع را تایید و اعلام کرده‌اند که توان مورد نیاز کارت RTX 4090 Ti بیش از ۸۰۰ وات خواهد بود.

انویدیا RTX 4090

وب‌سایت Igor Lab اخیراً تصویری از برد مرجع یا رفرنس این کارت‌ها را از یک شرکت تولیدکننده‌ی چینی دریافت کرده و همخوانی آن با منابع دیگر را تایید کرده است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این برد، ۱۲ شیار ماژول حافظه‌‌ی آن است که روی آن مشاهده می‌شود. همین موضوع به استفاده‌ی کارت RTX 4080 از ۱۲ یا ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X اشاره دارد. این برد مرجع همچنین دارای ۲۴ مبدل ولتاژ است که تعداد بیشتری نسبت به ۲۰ مبدل نسخه‌ی فاندرز ادیشن کارت RTX 3090 است.

کانکتور 12VHPWR

تمام این ماژول‌ها و مبدل‌ها توسط یک کانکتور ۱۲VHPWR، که با نام PCIe 5.0 نیز شناخته شده است، تغذیه می‌شوند. این کانکتور امکان انتقال ۶۰۰ وات توان را داشته و دارای ۶+۲ پین مولکس (Molex) می‌باشد. انتظار می‌رود که انویدیا در کارت‌های RTX 4080 و RTX 4090 همانند سری ۳۰۹۰ از خنک‌کننده‌های دارای ۳ درگاه استفاده کند. همچنین گفته می‌شود که پین‌های کارت RTX 4080 با RTX 3090 Ti با یکدیگر سازگار بوده و از این رو انویدیا از ۳۰۹۰ Ti برای آزمایش فن خنک‌کننده و برد مدار چاپی ۴۰۸۰ استفاده می‌کند. همین موضوع باعث خواهد شد تا هزینه‌های تولید این شرکت تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

نظر شما در مورد کارت‌های سری RTX 4000 انویدیا چیست؟ به‌نظر شما انویدیا این کارت‌ها را با چه قیمتی روانه‌ی بازار خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید