۸ لوازم جانبی گران اپل که قیمتشان را باور نمی کنید - تکفارس 
۸ لوازم جانبی گران اپل که قیمتشان را باور نمی کنید - تکفارس 
۸ لوازم جانبی گران اپل که قیمتشان را باور نمی کنید - تکفارس 

۸ لوازم جانبی گران اپل که قیمتشان را باور نمی کنید

مهدی ملکی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 09:43
لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

چه دوستش داشته باشید یا خیر، اپل یکی از بزرگ‌ترین و قابل تمایزترین برندها با ارزش تریلیون دلاری است.

افراد مختلف، دلایلی متفاوتی برای محبوبیت اپل ارائه می‌دهند؛ تاریخچه جذاب، لوگوی مینیمالیست و نمادین، حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها یا از طرفی، ساخت محصولات باکیفیت، قدرتمند و کارآمد، هر کدام می‌توانند دلیل این موضوع باشند که مردم محصولات این شرکت را به طرز دیوانه‌واری می‌خرند. افزون بر این، آن‌ها معمولاً به تصمیم خودشان افتخار هم می‌کنند.

با وجود این که بسیاری از محصولات اپل به خوبی ارزش پول پرداختی را جبران می‌کنند و گاهاً حتی اقتصادی هم هستند اما برخی دیگر از محصولات این شرکت به طرز عجیبی گران هستند و حتی متعصب‌ترین طرفداران این برند هم نمی‌توانند چنین چیزی را تکذیب کنند.

امروز ما به همین دلیل این‌جا هستیم؛ ما آمده‌ایم تا برخی از لوازم جانبی گران‌قیمت این شرکت را در حالی معرفی کنیم که برچسب قیمت آن‌ها، برای شما باورکردنی نخواهند بود. با ما و این لوازم جانبی گران قیمت اپل همراه شوید.

پرو دیسپلی استند – ۹۹۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

یک استند ساده برای نمایشگر پرو دیسپلی این شرکت به قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد؛ در نگاه اول شاید فرض کنید به دلیل جنس پلاتینیوم چنین قیمتی، منطقی خواهد بود اما این تنها یک قطعه فلز غیرالکترونیک، برای ثابت نگه داشتن نمایشگر است، همین و بس!

البته در کنار قیمت بسیار بالای خود نمایشگر پرو دیپسلی که تنها برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است، این موضوع اندکی (تنها اندکی!) قابل هضم‌تر می‌شود. احتمالاً طرفداران دو آتشه اپل با درآمد بسیار بالا، از تهیه آن خرسند هم خواهند بود.

شاید این بینش برای برخی از افراد قضیه را خاتمه دهد اما نباید فراموش کنیم که شما با قیمتی کمتر از این، می‌توانید ۱ یا ۲ عدد از بهترین محصولات الکترونیک اپل از جمله اپل واچ یا آیفون‌های جدیدش را تهیه کنید. به هر حال، در حال حاضر، یکی از گران‌ترین لوازم جانبی اپل، همین استند معمولی است.

۴ عدد چرخ مک پرو – ۶۹۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

احتمالاً با مک‌های پرو اپل آشنا باشید. این‌ مک‌ها معمولاً به قوی‌ترین سخت‌افزار دستگاه‌های اپل مجهز می‌شوند،‌ به همین دلیل، ابعاد بزرگ و وزن زیادی دارند. اگر تمایل داشته باشید مک پرو خود را جا به جا کنید، باید ۶۹۹ دلار برای ۴ چرخ آن به اپل بپردازید!

حتی اگر مورد قبل را در مورد پرو دیسپلی استند فراموش کنید، فراموش کردن قیمت ۶۹۹ دلاری ۴ چرخ ساده، اساساً ممکن نیست و از آن بدتر، خرید آن‌هاست! از طرفی، دقیقاً باید کسی پیدا شود و توضیح دهد که مگر چقدر از کسب و کارها به جا به جایی مک پروی خود نیاز دارند و یا حتی اگر نیاز داشته باشند، هر چند مدت این کار را انجام می‌دهند؟

ظاهراً که چنین افرادی هم پیدا می‌شوند و حاضرند این مبلغ را پرداخت کنند. در واقع اگر تنها به اپل فکر نکنید، می‌توانید یک حمل کننده کامپیوتر موسوم به Tower Stand را همراه با ۴ چرخ آن، تنها با قیمتی کمتر از ۲۰ دلار تهیه کنید. هنوز هم باور دارید که اپل منصفانه عمل می‌کند؟

۴ عدد پایه مک پرو – ۲۹۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

اگر به جای پیکربندی پیش فرض مک پرو، آن را با ۴ عدد چرخ ۷۰۰ دلاری تهیه کنید، باید برای خرید ۴ عدد پایه، جداگانه ۲۹۹ دلار بپردازید. سوال اصلی این‌جاست: مک پرویی که روی ۴ چرخ قرار دارد، چرا به ۴ پایه هم نیاز خواهد داشت؟

تنها به دلیل آن که چرخ‌ها برای حرکت طراحی شده‌اند، این به معنای آن نیست که نمی‌توانند ثابت بایستند. به هر حال، امیدوارم خریداران با خرید این پایه‌ها، قدرت مک خود را افزایش دهند (که نمی‌دهند)!

کابل ۳ متری تاندربولت – ۱۵۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

شما می‌توانید با پرداخت چیزی حدود ۱۵ دلار، یک کابل ۳ متری تاندربولت با کیفیت تهیه کنید و سالیان سال از آن بهره ببرید. در سوی دیگر، اپل با کابلی مشابه، با همان کیفیت و سرعت، با یک برچسب قیمت ۱۵۹ دلاری ایستاده و به ما خیره شده است.

البته اگر کیفیت کابل بالاتر باشد، قیمت بالاتر منطقی است، اما جدای از آن که کیفیت‌ها یکسان هستند، حتی کیفیت بالاتر هم نمی‌تواند به افزایش ده برابری قیمت ختم شود. فراتر از این، کیفیت یا سرعت بالاتر معمولاً در چنین کابل‌هایی چندان منطقی نیست.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که کابل‌های انتقال داده یا انرژی، معمولاً یک بار به منبع متصل می‌شوند و تا سال‌ها، همان‌طور می‌مانند. اگر وجود نام اپل برای شما واجب است، بفرمایید، این شما و این هم یک کابل ۱۵۹ دلاری!

صفحه کلید فولیو آیپد ۱۱ اینچ – ۱۷۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

یک صفحه کلید مناسب و با کیفیت ولی نه آن‌قدر که ۱۷۹ دلار قیمت داشته باشد. این صفحه کلید هم مانند بسیاری از نمونه‌های دیگر، سریع آلوده می‌شود، به شدت گرد و خاک می‌گیرد و هیچ ویژگی خاصی ندارد که به آن اشاره کنیم. در کنار این موارد، حتی خیلی آسان هم خراش می‌افتد که در حالت عادی، باید باعث افت قیمت آن شود.

خبری از بک لایت نیست؛ ترک پد؟ فکرش را هم نکنید. قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه؟ خیر. این تنها یک صفحه کلید سبک، زیبا و مقاوم ساده است که نمونه‌های مشابه یا حتی بهترش، در بازار قیمت کمتری دارند اما وقتی درباره اپل حرف می‌زنیم، هیچ کدام از این‌ها مهم نیست. اپل به شیوه خودش قیمت می‌گذارد، به شیوه‌ای که ما آن را غیرمنصفانه می‌نامیم.

مجیک کیبورد آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی – ۳۴۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

با اندکی تفاوت، مورد پیشین فهرست ما، این‌جا هم به چشم می‌خورد. مجیک کیبورد به دکمه‌های نرم و این‌بار، بک لایت و تاچ پد مجهز است اما هنوز هم قادر به ارائه تجربه راحت کار با یک لپ تاپ نیست. این موضوع در مرور زمان بیشتر و بیشتر برای شما آشکار می‌شود. مجیک کیبورد در کنار آیپد پرو، هنوز هم یک آیپد پرو با صفحه کلید تلقی می‌شود، نه بیشتر از آن.

در سمت مقابل، برندی مانند Brydge، با صفحه کلیدی ارزان‌تر، به قدری خوب عمل می‌کند، که احساس می‌کنید به جای آیپد پرو، یک مک بوک را در اختیار دارید.

با این حال، قیمت این صفحه کلید از بسیاری جهات، نسبت به سایر محصولاتی که تا به این‌جا معرفی کردیم، منطقی‌تر است. کیفیت بالا، طراحی خوش‌ساخت و تعدادی از ویژگی‌های جانبی، مجیک کیبورد آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را باارزش‌تر جلوه می‌دهند.

ارمس بند اپل واچ – ۵۳۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

فرض کنید یک اپل واچ را با بند پیش‌فرض به قیمت ۴۰۰ دلار تهیه کرده‌اید؛ چطور است با پرداخت پولی بیشتر از خود ساعت، یک بند ساخت ارمس (Hermes) برای آن تهیه کنید؛ چه ایده بکری! فوق‌العاده است!

بند ارمس اپل واچ با قیمت ۵۳۹ دلار، نه تنها یکی از گران‌ترین لوازم جانبی این فهرست، بلکه یکی از غیرمنطقی‌ترین آن‌ها و در عین حال، منطقی‌ترین آن‌هاست! ارمس یک برند لوکس فرانسوی با بیش از ۲۰۰ سال سابقه فعالیت است. به سادگی مشخص است که چرا قرارگیری بند ساخت این شرکت در کنار نام اپل، چنین هزینه بالایی را روی دست مشتری می‌گذارد.

برخلاف این روند، بندهای ساخت نایکی هم همراه با این ساعت به بازار عرضه می‌شوند؛ تفاوت چیست؟ آن‌ها حین خرید، به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند و حتی اگر تصمیم بگیرید یک بند مجزای نایکی تهیه کنید، احتمالاً چند هفته بعد، قیمت آن را فراموش خواهید کرد.

ارمس بند فولاد ضد زنگ اپل واچ – ۱۴۹۹ دلار

لوازم جانبی گران اپل که باورتان نمی شود

اگر مانند ما، احساس می‌کنید بند عادی ارمس قیمت عجیب و غریبی دارد، اکنون باید در حال خندیدن باشید. در مقایسه با برچسب قیمت ۱۴۹۹ دلاری، قیمت ۵۳۹ دلاری بندی پیشین، شبیه شوخی است. ارمس بند فولاد ضد زنگ، بدون شک تنها برای افراد ثروتمند عادی جلوه خواهد کرد.

گویا دنیای مصرف‌گرای کنونی، هیچ مشکلی با چنین چیزهایی ندارد. گاهی اوقات یک گوشی پرچم‌دار، گاهی اوقات یک قاب یا بند لوکس یا یک LED کارت گرافیک ۲۳۰۰ دلاری (که حتی حین استفاده، قادر به دیدنش نیستید!)، ما را این‌گونه متعجب می‌کنند.

نظر شما درباره این لوازم جانبی چیست؟ آیا شما هم دست به چنین خریدهایی زده‌اید؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید