استیم به زودی روی کروم او اس در دسترس قرار می گیرد - تکفارس 
استیم به زودی روی کروم او اس در دسترس قرار می گیرد - تکفارس 
استیم به زودی روی کروم او اس در دسترس قرار می گیرد - تکفارس 

استیم به زودی روی کروم او اس در دسترس قرار می گیرد

مهدی ملکی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 12:15
استیم روی کروم او اس

گوگل حین اجرای رویداد Google for Games Developer Summit اعلام کرد که برخی از کاربران کروم او اس می‌توانند شروع به دانلود و تجربه بازی‌های استیم روی این سیستم عامل بکنند، با این حال این فرایند رخ نداد و اکنون کاربران باید منتظر روی دادن آن در آینده‌ای نه چندان دور ولی نامشخص باشند.

طی این رویداد مدیر بخش بازی‌های گوگل، گرگ هارتل (Greg Hartell) تایید کرد که نسخه آلفای استیم برای گزیده‌ای از کروم بوک‌ها و کاربران این سیستم عامل عرضه شده است. به هر نحو، بعداً طی انتشار پیام زیر، عرضه استیم برای کروم او اس به تاریخ دیگری موکول شد:

سلام به جامعه کروم بوک

همان‌طور که احتمالاً تاکنون شنیده‌اید، تیم ما در حال همکاری با ولو (Valve) است تا استیم را راهی کروم او اس کند. ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا اعلام کنیم که نسخه آلفای استیم کروم او اس در حالت توسعه دهنده، به زودی برای قسمت کوچکی از کروم بوک‌ها عرضه خواهد شد. لطفاً دوباره این انجمن را برای دریافت اطلاعات بیشتر چک کنید!

گوگل اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی همکاری با ولو برای عرضه استیم روی سیستم عامل کروم را تایید کرد و از آن زمان تاکنون، اخبار زیادی در این‌باره منتشر نشده است. اخیراً گزارش‌های منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند این دو شرکت در حال همکاری هستند تا کروم بوک‌هایی گیمینگ عرضه کنند.

استیم روی کروم او اس

در این رویداد اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های آینده استیدیا (Stadia) نیز منتشر شد. به گفته گوگل این سرویس از این‌پس میزبان دموهای رایگان بیشتری خواهد بود و همچنین برخی از موانع از پیش روی توسعه دهندگان حذف خواهد شد تا آن‌ها راحت‌تر با سرویس استریم بازی‌های ویدیویی گوگل ارتباط برقرار کنند.

جدای از استدیا، تا حدودی مشخص است که چرا گوگل در عرضه استیم برای کروم او اس، تردید دارد. این نسخه استیم همان‌طور که تا به حال متوجه شدید، نسخه آلفا خواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود که در روزها و ماه‌های اول عرضه، مشکلات بسیار زیادی را پشت سر بگذارد. اگرچه در همین راستا، هنوز اعلام نشده است که چه رایانه‌هایی دقیقاً میزبان این نسخه استیم خواهند بود اما مدتی پیش وب‌سایت ۹to5Google فهرست احتمالی کروم بوک‌های هدف این برنامه را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن‌ها را ببینید:

  • Volta – Acer Chromebook 514 (CB514-1H)
  • Volet – Acer Chromebook 515
  • Voxel – Acer Chromebook Spin 713 (CP713-3W)
  • Delbin – ASUS Chromebook Flip CX5 (CX5500)
  • Drobit – ASUS Chromebook CX9 (CX9400)
  • Elemi – HP Pro c640 G2 Chromebook
  • Lindar – کروم بوکی ناشناخته/عرضه نشده از سمت لنوو

در این فهرست لپ تاپ‌های x86 مثل ایسر کروم بوک اسپین ۷۱۳ و ایسوس فلیپ CX5 به چشم می‌خورند که می‌توان آن‌ها را برجسته‌ترین مدل‌های فهرست در نظر گرفت. گوگل مدتی پیش قبل از شروع سال جاری میلادی، در گزارش رسمی خود مدعی شد که محبوبیت سیستم عامل کروم او اس نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد افزایش یافته که حدوداً پنج برابر متوسط بازار پی‌سی بوده است.

طبق گزارش گوگل، کروم او اس سریع‌ترین رشد را در بین همه سیستم عامل‌های دنیا داشته است و علت اصلی محبوبیت آن، علاقه مردم به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی روی کامپیوترها است. بنابراین اکنون می‌توانید متوجه شوید که عرضه استیم روی این سیستم عامل و همچنین ساخت کروم بوک‌های گیمینگ توسط گوگل، چندان هم عجیب نیست.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید