کارت گرافیک آرک الکمیست با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در بنچمارک OpenCL مشاهده شد - تکفارس
کارت گرافیک آرک الکمیست با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در بنچمارک OpenCL مشاهده شد - تکفارس
کارت گرافیک آرک الکمیست با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در بنچمارک OpenCL مشاهده شد - تکفارس

کارت گرافیک آرک الکمیست با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در بنچمارک OpenCL مشاهده شد

مهدی حلوائی
۲ اسفند ۱۴۰۰ - 11:20
اینتل آرک الکمیست

شرکت اینتل پس از تاخیرهای متعدد سرانجام تا چند ماه دیگر کارت‌ گرافیک آرک الکمیست (Arc Alchemist) را روانه‌ی بازار خواهد کرد. حالا برخی از مشخصات و همچنین عملکرد یکی از نسخه‌های این کارت‌ در بنچمارک OpenCL مشاهده شده است.

در حال حاضر می‌دانیم که کارت گرافیک پرچمدار آرک الکمیست شامل ۵۱۲ واحد پردازشی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی می‌شود و حداقل دو نسخه‌‌ی دیگر از این کارت با ۲۵۶ و ۱۲۸ واحد پردازشی و همچنین حافظه‌ی کمتر به بازار عرضه خواهد شد. حالا امروز نتیجه‌ی عملکرد نسخه‌ی پرچمدار این کارت در بنچمارک OpenCL افشا شده که فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی آن را نشان می‌دهد.

اینتل آرک الکمیست

از نظر تئوری، قدرت یک کارت گرافیک با ۵۱۲ واحد پردازشی و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر با ۱۹.۷ ترافلاپس است. این توان در کارت‌های RTX 3070 و RTX 3070 Ti تنها کمی بییشتر است. با این وجود، عملکرد آرک الکمیست در بنچمارک OpenCL با دو کارت شرکت انویدیا تفاوت زیادی دارد. در واقع نمره‌ی ۸۵.۴۴۸ این کارت در بخش عملکرد تنها کمی بهتر از کارت قدیمی RTX 2060 Super است. البته این عملکرد ضعیف می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که محتمل‌ترین آن‌ها، کلاک کمتر از ۲.۴ گیگاهرتز کارت در آزمایش‌های OpenCL بوده است.

کارت گرافیک آرک الکمیست شرکت اینتل مدتی پیش نیز در بنچمارک SiSoftware Sandra موفق شده بود تا عملکرد بهتری را نسبت به RTX 3070 Ti به ثبت برساند. این در حالی است که فرکانس این کارت در آزمایش‌های این بنچمارک ۲.۱ گیگاهرتز بود و این کارت بدون شک می‌تواند در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز عملکرد بسیار بهتری را نسبت به رقیب خود داشته باشد.

نظر شما در مورد کارت گرافیک آرک الکمیست اینتل چیست؟ به‌نظر شما آیا این کارت توان رقابت با پرچمداران شرکت‌های انویدیا و ای ام دی را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید