آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ را در تست های گیک بنچ پودر کرد - تکفارس 
آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ را در تست های گیک بنچ پودر کرد - تکفارس 
آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ را در تست های گیک بنچ پودر کرد - تکفارس 

آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ را در تست های گیک بنچ پودر کرد

افشین نوری
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 16:38
گلکسی S22 اولترا

سامسونگ چند روز پیش از سری گلکسی S22 رونمایی کرد و حالا نتایج بنچمارک مدل گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ منتشر شده است که آن را در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس نشان می‌دهد.

گلکسی S22 اولترا در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ ۵ موفق به دریافت امتیازهای ۱۲۳۲ و ۳۴۳۳ شده است که اصلا قابل مقایسه با امتیازهای ۱۷۳۵ و ۴۶۴۷ آیفون ۱۳ پرو مکس با تراشه A15 بایونیک نیستند. این نتایج نشان می‌دهند که گوشی پرچمدار اپل تا چه اندازه قدرتمندتر از پرچمدار جدید سامسونگ است.

آیفون ۱۳ پرو مکس

این نتایج تائید می‌کنند که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به مدل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ ارتقای چندان زیادی نداشته است. نتایج بنچمارک‌های اخیر نیز این موضوع را اثبات کرده‌اند، ولی در عوض، تراشه A15 اپل بهبودهای بسیار خوبی نسبت به A14 داشته است.

طبق نتایج بنچمارک‌های قبلی، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ فقط ۱۸ درصد در عملکرد تک‌هسته‌ای، و فقط ۹ درصد در عملکرد چندهسته‌ای بهبود داشته است و اگر نتایج بنچمارک GFXBench و PCMag را هم در نظر بگیریم، در کل چیزی حدود ۲۰ درصد نسبت به مدل قبلی خود بهبود داشته است.

مطالب مرتبط:

البته باید به این موضوع هم توجه داشت که نتایج بنچمارک‌ها معمولا با آنچه در دنیای واقعی رخ می‌دهند فاصله دارند ولی در هر حال ایده‌ای درباره عملکرد یک گوشی در اختیار ما قرار می‌دهند.

گلکسی S22 اولترا در تست‌های مربوط به واحد پرداش عصبی (NPU) نیز عملکرد پایین‌تری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس داشته است بطوریکه امتیازش در مقابل امتیاز ۹۴۸ پرچمدار اپل فقط ۴۴۸ شده است. همانطور که می‌دانید واحد پردازش عصبی در کارهای مربوط به پردازش صدا و تصویر کاربرد دارد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که گلکسی S22 اولترا در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت و این نتایج تا چه درست خواهند بود. نظر شما درباره این نتایج چیست؟

منبع: Gizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MahyarSadeghi گفت:

    با این حال s22 اولترا گوشی خوش دست و شیک و مناسبی هستش. اگه چند وقت دیگه صبر میکردن از اسپندراگون ۸ نسل یک پلاس استفاده میکردن بهتر بود، هرچند فکر نکنم تغییر انچنانی ایجاد کنه، صرفا یه پسوند جلوش اضافه میشه ولی احتمالا پرچمدار جدید شیائومی از این پردازنده بهره ببره.