هکر آمریکایی اینترنت کره شمالی را از دسترس خارج کرد - تکفارس
هکر آمریکایی اینترنت کره شمالی را از دسترس خارج کرد - تکفارس
هکر آمریکایی اینترنت کره شمالی را از دسترس خارج کرد - تکفارس

هکر آمریکایی اینترنت کره شمالی را از دسترس خارج کرد

مهدی حلوائی
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - 16:04
اینترنت کره شمالی هک شد

یک هکر آمریکایی با نام کاربری P4X به‌تنهایی اینترنت کره‌‌ی شمالی را مختل کرد و وب‌سایت‌های دولتی این کشور را از کار انداخت. این اقدام P4X، که پاسخی به حمله‌ی سایبری کره‌ی شمالی به محققین امنیتی آمریکا بوده است، همچنین باعث شد تا ترافیک ایمیل این کشور نیز متوقف شود.

در طی هفته‌ی گذشته، کره‌ی شمالی با مشکلات مهمی در اتصال به اینترنت مواجه شد و همین موضوع باعث شد تا تمام وب‌سایت‌های این کشور از دسترس خارج شوند. برای مثال، وب‌سایت رزرو بلیط پرواز Air Koryo و همچنین وب‌سایت رسمی دولت کیم جونگ اون (Naenara) به حالت آفلاین درآمدند. ظاهراً یکی از روترهای مرکزی که امکان دسترسی به شبکه‌های این کشور را فراهم می‌کرده است، از کار افتاده بوده و از این رو اتصالات دیجیتالی این کشور با سایر نقاط جهان نیز قطع شده است.

P4X و برخی از محققین امنیتی آمریکا حدود یک سال پیش توسط هکرهای کره‌ی شمالی مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفتند اما به‌گفته‌ی P4X، این افراد موفق به سرقت اطلاعات مورد نیاز خود از او نشدند. P4X همچنین اعلام کرد که سیستم‌های کره‌ی شمالی دارای انبوهی از آسیب‌پذیری‌های مختلف بوده و او موفق شده با استفاده از همین آسیب‌پذیری‌ها، چندین حمله‌ی محروم‌سازی از سرویس (DDoS) را روی سرورها و روترهای این کشور پیاده کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید