مایکروسافت پروژه ساخت هولولنز ۳ را لغو کرده است - تکفارس
مایکروسافت پروژه ساخت هولولنز ۳ را لغو کرده است - تکفارس
مایکروسافت پروژه ساخت هولولنز ۳ را لغو کرده است - تکفارس

مایکروسافت پروژه ساخت هولولنز ۳ را لغو کرده است

مهدی حلوائی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - 17:02
هولولنز 3

بر اساس گزارش‌های جدید، آینده‌ی هدست واقعیت ترکیبی هولولنز ۳ در وضعیت مبهمی قرار دارد چرا که مایکروسافت هنوز استراتژی دقیقی برای این هدست تعیین نکرده است.

به‌گزارش بیزنس اینسایدر (Business Insider)، مایکروسافت پروژه‌ی ساخت هدست هولولنز ۳ را به‌طور کلی لغو کرده است. ظاهراً همکاری مایکروسافت با شرکت سامسونگ برای ساخت این هدست با مخالفت اعضای تیم واقعیت ترکیبی این غول فناوری آمریکایی مواجه شده است. با این وجود، سخنگوی مایکروسافت در جدیدترین مصاحبه‌ی خود این خبر را رد و اعلام کرده است که هولولنز ۳ بخش مهمی از برنامه‌ی این شرکت برای متاورس بوده و مراحل ساخت آن کماکان ادامه دارد.

با این حال، به‌نظر می‌رسد که تیم واقعیت ترکیبی مایکروسافت هنوز روی کاربرد اصلی این هدست به توافق نرسیده‌اند. برخی از افراد معتقدند که تمرکز این تیم باید روی ساخت سخت‌افزار هولولنز ۳ باشد و برخی دیگر نیز بر این باورند که بهتر است تا پروژه‌ی هولولنز همانند ویندوز به پلتفرمی نرم‌افزاری برای متاورس تبدیل شود که دیگر شرکت‌ها نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند.

هولولنز 3

سردرگرمی مایکروسافت برای تعیین یک استراتژی مشخص در خصوص هدست هولولنز ۳ باعث شده تا حداقل ۲۵ نفر از کارکنان بخش واقعیت ترکیبی این شرکت به تیم متا بپیوندند. با این وجود، بدون شک مایکروسافت برنامه‌های بزرگی برای متاورس دارد. این شرکت پس از خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که این خرید منجر به ساخت بلوک‌های متاورس خواهد شد. همچنین ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در خصوص این خرید اعلام کرد که صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر پویاترین و هیجان‌انگیزترین بخش دنیای سرگرمی بوده و نقشی اساسی در توسعه‌ی متاورس خواهد داشت.

نظر شما در مورد هدست‌ هلولنز ۳ چیست؟ به‌نظر شما این هدست چه نقشی در متاورس ایفا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید