دومین آیفون USB-C دنیا به قیمت ۳۰۰۰ دلار فروخته شد - تکفارس 
دومین آیفون USB-C دنیا به قیمت ۳۰۰۰ دلار فروخته شد - تکفارس 
دومین آیفون USB-C دنیا به قیمت ۳۰۰۰ دلار فروخته شد - تکفارس 

دومین آیفون USB-C دنیا به قیمت ۳۰۰۰ دلار فروخته شد

افشین نوری
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - 07:52
آیفون USB-C

اخیراً یک مهندس الکترونیک به نام کن پیلونل (Ken Pillonel) با جایگزینی پورت لایتنینگ یک آیفون X با درگاه USB-C جنجال زیادی در دنیای فناوری به پا کرد و این گوشی به‌عنوان اولین آیفون دنیا با پورت USB-C به قیمت ۸۶ هزار دلار به فروش رفت. این کار پیلونل باعث شد تا افراد دیگری نیز به فکر انجام آن بیفتند و حالا فردی به نام گرنوت جابستل (Gernot Jobstl) دومین آیفون USB-C دنیا را معرفی کرده است.

البته این آیفون تفاوت‌هایی با مدل قبلی خود دارد و آن اینکه اولا ضد آب است و ثانیا به قیمت بالایی فروخته نشده و فقط ۳۰۰۰ دلار بابت آن پرداخت شده است.

جابستل ویدیویی از این آیفون در یوتیوب منتشر کرده و گفته است که امیدوار است در آینده کارهای مشابه دیگری در این زمینه انجام بشود. اما آیفون X جابستل معایبی نیز دارد و آن اینکه فاقد قابلیت شارژ سریع و شارژ دوطرفه است و در ضمن هیچ گارانتی ندارد.

همانطور که می‌دانید، اپل احتمالا به این زودی‌ها از پورت USB-C روی آیفون‌های خود استفاده نخواهد کرد و یکی از دلایل آن این است که اپل اخیرا فناوری مگ سیف خود را توسعه زیادی داده است و حتی ممکن است پورت لایتنینگ را نیز برای همیشه حذف کند. بنابراین خیلی بعید است که این شرکت بخواهد این پورت را با یک درگاه USB-C جایگزین کند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل در سال‌های آینده چه برنامه‌هایی در سر دارد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید