کوالکام اولین سیم کارت یکپارچه با تراشه گوشی هوشمند را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام اولین سیم کارت یکپارچه با تراشه گوشی هوشمند را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام اولین سیم کارت یکپارچه با تراشه گوشی هوشمند را معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام اولین سیم کارت یکپارچه با تراشه گوشی هوشمند را معرفی کرد

افشین نوری
۲۹ دی ۱۴۰۰ - 19:57
کوالکام

شرکت‌ کوالکام با همکاری شرکت‌های Vodafone و Thales توانسته است اولین سیم کارت یکپارچه با پردازنده گوشی هوشمند (iSIM) را معرفی بکند. در این فناوری، سیم کارت به‌صورت یکپارچه با پردازنده عمل خواهد کرد و بنابراین دیگر نیازی به شیار سیم کارت نخواهد بود.

اگر این فناوری بتواند مرحله تجاری‌سازی را طی بکند، به‌راحتی نیاز به شیارهای سیم کارت را برای همیشه برطرف خواهد کرد و باید ببینیم که شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند تا چه اندازه نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط:

مزیت یکپارچه‌سازی سیم کارت و پردازنده در این است که باعث عملکرد بهتر و افزایش حافظه دستگاه می‌شود و همچنین نیاز به یک چیپ جداگانه برای کار با eSIM ها را مرتفع خواهد کرد.

کوالکام

فناوری iSIM منافع زیادی برای اپراتورها و مشتریان خواهد داشت و کمک خواهد کرد تا فناوری‌هایی مانند شبکه ۵G با سرعت بیشتری توسعه بیابند. در حال حاضر، یک مدل گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ از فناوری iSIM شرکت Thales بهره می‌برد.

 انریکو سالواتوری ( Enrico Salvatori ) نایب‌رئیس کوالکام اروپا گفته است:

فناوری iSIM امکانات بیشتری را برای شرکت‌های سازنده گوشی فراهم می‌کند تا از فضای شیار سیم کارت برای منظورهای دیگری استفاده بکنند و این فناوری علاوه بر گوشی‌های هوشمند می‌تواند در کامپیوترها، هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و زمینه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

این برای اولین بار در دنیاست که چنین اتفاقی می‌افتد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آینده سیم‌کارت‌های موبایلی به کدام سمت‌وسو خواهد رفت.

نظر شما درباره این فناوری جدید کوالکام چیست؟

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید