آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی هول پانچ عجیب و غریبی خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی هول پانچ عجیب و غریبی خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی هول پانچ عجیب و غریبی خواهد بود - تکفارس 

آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی هول پانچ عجیب و غریبی خواهد بود

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۰ - 08:56
آیفون ۱۴ پرو

در ماه‌های گذشته شایعاتی وجود داشته مبنی بر اینکه اپل در حال کار روی آیفون بدون ناچ است و مدل‌های آیفون ۱۴ پرو را با سوراخ هول پانچ معرفی خواهد کرد و سیستم فیس آیدی را در زیر نمایشگر آن‌ها ارائه خواهد کرد. حالا یک منبع معتبر با انتشار تصاویر پنل آیفون ۱۴ پرو مکس این موضوع را تائید کرده است و می‌توان امیدوار بود که سرانجام شاهد یک آیفون بدون ناچ باشیم.

براساس برخی شایعات، اپل از یک هول پانچ حبه‌ای‌شکل برای دوربین سلفی گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو استفاده خواهد کرد و متعلقات فیس آیدی را نیز به زیر نمایشگر انتقال خواهد داد، اما گزارش‌های اخیر گفته‌اند که اپل احتمالا دو سوراخ هول پانچ، یکی برای دوربین سلفی و دیگری برای سیستم فیس آیدی، در بالای نمایشگر ایجاد خواهد کرد.

طراحی هول پانچ آیفون ۱۴ پرو

ظاهرا اپل به تقلید از سامسونگ در سری گلکسی S10 که از یک دوربین سلفی دوگانه در داخل هول‌پانچ حبه‌ای شکل استفاده کرده بود بهره ببرد، اما علاوه بر آن، در سمت راست نمایشگر یک هول پانچ دایره‌ای دیگر برای قرار دادن فیس آیدی استفاده کند. در تصویر زیر، پنل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را از پشت می‌بینید.

آیفون ۱۴ پرو

نکته دیگر اینکه، هول پانچ دایره‌ای گوشی‌های آیفون ۱۴ مثل نمونه به کار رفته روی گلکسی زد فولد ۳ از نوع بازتابی خواهد بود که میزبان پروژکتور نقطه‌ای سیستم فیس آیدی پر زیر تمایشگر خواهد بود. به این‌ترتیب، به‌غیر از هول پانچ حبه‌ای دوربین سلفی، هیچ سوراخ دیگری در بالای نمایشگر دیده نخواهد شد.

مطالب مرتبط:

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد اپل از دوربین‌های سلفی جدیدتری روی همه مدل‌های آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد، هرچند که دو مدل آیفون ۱۴ استاندارد و آیفون ۱۴ مکس از بریدگی ناچ برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده خواهند کرد و حتی این ناچ در مقایسه با ناچ سری آیفون ۱۳ بزرگتر خواهد بود.

بنابراین اگر ادعای منبع فوق درست باشد، ما برای اولین بار شاهد یک طراحی بدون ناچ برای گوشی‌های آیفون خواهیم بود و به این ترتیب کاربران هنگام گرفتن عکس‌های سلفی احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و وجود سیستم تشخیص هویت فیس آیدی در داخل یک سوراخ دیگر در بالای نمایشگر نیز می‌تواند مشکلات مربوط به زیرنمایشگر بودن آن را برطرف کند.

با این‌حال خیلی زود است که بتوانیم با قطعیت در این باره صحبت بکنیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روزها و هفته‌های آینده چه جزئیات بیشتری به بیرون درز پیدا می‌کند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید