گوگل مپس برای نمایش بهتر مکان ها از مک الهام می گیرد - تکفارس  
گوگل مپس برای نمایش بهتر مکان ها از مک الهام می گیرد - تکفارس  
گوگل مپس برای نمایش بهتر مکان ها از مک الهام می گیرد - تکفارس  

گوگل مپس برای نمایش بهتر مکان ها از مک و ویندوز الهام می گیرد؛ عرضه ویژگی داک

مهدی ملکی
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - 12:14
گوگل مپس

گوگل مپس یکی از بهترین سرویس‌های ارائه دهنده نقشه‌ در جهان است که روز به روز نیز پیشرفت می‌کند و اجازه می‌دهد که ما راحت‌تر از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر مسافرت کنیم.

با این حال مقایسه داده‌های موجود بین مکان‌ها و کسب و کارها در گوگل مپس چندان آسان نیست. برای مشاهده این تفاوت‌ها باید از پنل اطلاعات استفاده کرد که روی دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند صرفاً موارد ناچیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خوشبختانه به نظر می‌رسد که گوگل در حال تست کردن ویژگی جدیدی است که جابه‌جایی میان فهرست‌های این‌چنینی را آسان‌تر و اندکی سریع‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط:

به این ترتیب گوگل در حال تست یک دکمه جدید است که تمام مکان‌ها و کسب و کارهایی که انتخاب کرده‌اید را به بخش پایین صفحه منتقل می‌کند. این ویژگی شباهت زیادی به «داک» موجود در مک او اس،‌ تسک بار در ویندوز دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها، میان آیتم‌ها پیمایش کنید.

همچنین یک دکمه «بستن» هم برای این قابلیت تعبیه شده است تا هر وقت که نیاز شد،‌ آیتم‌های بی‌مصرف را ببندید و در نهایت داک را هم پنهان کنید.

هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه زمانی این دکمه و در واقع ویژگی جدید برای کاربران تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار بگیرد. شاید هم شاهد این باشیم که این ویژگی به صورت اختصاصی در اختیار نسخه وب این سرویس باقی بماند.

گوگل مدتی پیش یک ویجت جست و جوی جدید برای اندروید و مناطق شلوغ را هم برای اپلیکیشن مپس خود عرضه کرد. دقیق‌تر گوگل در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی ویژگی تخمین میزان شلوغی در حمل و نقل «گوگل مپس» (Google Maps) را معرفی کرد که اجازه می‌داد کاربران از طریق آن اتوبوس‌ها، مترو‌ها و یا قطارهای شلوغ را تشخیص دهند.

این ویژگی ابتدا در اختیار ۲۰۰ شهر در سرتاسر جهان قرار گرفت و اکنون مشخص شده که گستره آن در حال افزایش به ۱۰۰۰۰ کارگزاری حمل و نقل در ۱۰۰ کشور مختلف است. این موضوع کمک می‌کند که مردم صندلی‌های خالی را بیابند و یا از حرکت به سمت مکان‌های شلوغ و یا ترافیک‌های ساکن که منجر به افزایش احتمال مبتلا به بیماری کرونا می‌شود، خودداری کنند.

از طرفی ویژگی‌های دیگری هم طی چند ماه اخیر میزبان این پلتفرم بوده‌اند. به عنوان مثال از مدتی پیش، اگر در شهری که زندگی می‌کنید، ساعت ۸ صبح به سر کار می‌روید، با باز کردن گوگل مپس در این ساعت به جای رستوران‌های مختلف، کافی شاپ‌های اطراف خود را مشاهده خواهید کرد.

اگر در شهر دیگری به مسافرت رفته‌اید، گوگل مپس مکان‌های محلی و جاذبه‌های گردشگری را بر روی نقشه به شما نشان خواهد داد. تمام این ویژگی‌ها روی تکفارس پوشش داده شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را قسمت مطالب مرتبط پایین همین مطلب، دنبال کنید.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید