۹۰ درصد تمام بیت کوین ها استخراج شده است - تکفارس 
۹۰ درصد تمام بیت کوین ها استخراج شده است - تکفارس 
۹۰ درصد تمام بیت کوین ها استخراج شده است - تکفارس 

۹۰ درصد تمام بیت کوین ها استخراج شده است

مهدی حلوائی
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 07:56
بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو ۱۲ سال پیش بیت کوین را طوری طراحی کرد که تنها ۲۱ میلیون واحد از آن قابل استخراج باشد. این اقدام او احتمالاً برای کنترل منابع و رفع مشکل نوسان قیمت این رمزارز صورت گرفته بود. حالا پس از گذشت ۱۲ سال، مجموع ۱۸.۹ میلیون بیت کوین معادل ۹۰ درصد کل بیت کوین‌ها استخراج شده است.

شبکه‌ی بیت کوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان استخراج آخرین واحد آن تا سال ۲۱۴۰ وجود نداشته باشد. بنابراین اگر استخراج ۹۰ درصد آن تنها ۱۲ سال به‌طول انجامیده است، استخراج ۱۰ درصد باقی‌مانده حدود ۱۲۰ سال زمان خواهد برد. همچنین نباید فراموش کنیم که حدود ۲۰ درصد از کل بیت کوین‌های استخراج‌شده برای همیشه از دسترس خارج شده‌اند. در واقع اگر صاحبان این رمزارزها به هر دلیلی دسترسی خود به آن‌ها را از دست بدهند، هیچ راهی برای دستیابی مجدد به آن‌ها وجود ندارد و همین موضوع، ارزش بیت کوین‌های موجود را بیشتر می‌کند.

بیت کوین

البته این در حالی است که بیت کوین در سال‌های آینده نیز ارزش فعلی خود را حفظ کند. با توجه به این‌که در ۱۲ سال گذشته این رمز فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کرده است، پیش‌بینی آن‌چه در صد سال آینده رخ خواهد داد تقریباً به امری غیر ممکن تبدیل شده است.

نظر شما در مورد رمزارزها چیست؟ به‌نظر شما در آینده ارزهای دیجیتالی جایگزین ارزهای معمولی خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید