حسگر جدید کانن در محیط های تاریک عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت - تکفارس
حسگر جدید کانن در محیط های تاریک عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت - تکفارس
حسگر جدید کانن در محیط های تاریک عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت - تکفارس

حسگر جدید کانن در محیط های تاریک عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت

مهدی حلوائی
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 08:52
حسگر تصویر کانن

کانن به‌تازگی حسگر تصویر جدیدی را تولید کرده که توانایی ثبت تصاویر رنگی با کیفیت بالا در محیط‌های تاریک را دارد. بدون شک این حسگر می‌تواند کمک زیادی به عکاسان بکند اما ارزش آن در محصولاتی مانند خودروهای برقی خودران، سیستم‌های امنیتی و واقعیت ترکیبی بسیار بیشتر خواهد بود.

بر اساس گزارش Nikkei، حسگر جدید کانن در مقایسه با حسگرهای سنتی برای ثبت تصاویر در محیط‌های تاریک تنها به یک‌دهم نور نیاز خواهد داشت. کانن برای دستیابی به این عملکرد از فناوری دیود بهمنی تک‌فوتون (SPAD) استفاده کرده است. این فناوری در زمان دریافت یک فوتون مانند تقویت‌کننده‌ی خطی عمل کرده و در برابر نور دریافتی حساس‌تر است. ‌به‌ادعای کانن، در تولید این حسگر می‌توان از روش‌های تولید حسگرهای CMOS کرد و در این صورت، قیمت نهایی آن نیز مشابه همین حسگرها خواهد بود.

حسگر تصویر کانن

شاید تنها بخشی که حسگر جدید کانن در آن چندان درخشان ظاهر نشده است، بخش رزولوشن باشد. با این وجود، تعداد ۳.۲ میلیون پیکسل این حسگر آن را به متراکم‌ترین حسگر SPAD جهان تبدیل کرده است و از این نظر از حسگر SPAD قبلی کانن سه‌برابر بهتر است. کانن قصد دارد تا تولید انبوه این حسگر را از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ آغاز کرده و تا پایان سال آینده‌ی میلادی در دوربین‌های امنیتی خود از آن استفاده کند.

نظر شما در مورد حسگر جدید کانن چیست؟ به‌نظر شما آیا در آینده شاهد استفاده از این حسگر در دستگاه‌های دیگر نیز خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید