سامسونگ ممکن است از سنسور شیفت در دوربین گوشی های هوشمند خود استفاده کند - تکفارس 
سامسونگ ممکن است از سنسور شیفت در دوربین گوشی های هوشمند خود استفاده کند - تکفارس 
سامسونگ ممکن است از سنسور شیفت در دوربین گوشی های هوشمند خود استفاده کند - تکفارس 

سامسونگ ممکن است از سنسور شیفت در دوربین گوشی های هوشمند خود استفاده کند

حامد شهرزاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - 21:15
samsung camera sensor

چند روز پیش گزارش‌های منتشر شده بود مبنی بر اینکه سامسونگ ممکن است با برند دوربین پیشرفته اولیمپوس برای گوشی‌های پرچمدار آینده خود شریک شود و شایعات در مورد پیشرفت‌هایی که دوربین گوشی‌های هوشمند این شرکت ممکن است داشته باشند نیز به گوش می‌رسد، که برای رقبای این شرکت مانند اپل و هواوی بسیار قابل توجه است.

فناوری سنسور شیفت در دوربین‌های بدون آینه به کار می‌رود

یکی از جذاب‌ترین مواردی که قرار است به وسیله این همکاری به دنیا معرفی شود و از طریق پایگاه خبری گلکسی کلاب منتشر شده است، این است که گزارش شده است که سامسونگ در حال بررسی اضافه کردن فناوری سنسور شیفت یا همان تغییر سنسور به برخی از دستگاه‌های جدید و به احتمال زیاد پرچمدار خود است. سنسور شیفت یک ویژگی ویژه برای شرکت اولیمپوس و دوربین‌های بدون آینه آنهاست و نوعی شکل جدید از تثبیت‌کننده تصویر نوری است که سنسور را با استفاده از محرک‌های ام ای ام اس به جای لنز به صورت سریع حرکت می‌دهد.

دوربین ام ای ام اس نوع متفاوتی از فناوری فوکوس خودکار است. بجای استفاده از سیستم فوکوس با استفاده از موتور سیم پیچ صوتی (وی سی ام) که در حال حاضر در دوربین‌های گوشی هوشمند یافت می‌شود، ام ای ام اس از فوکوس خودکار مخصوص به خود برای حرکت اجزای لنز از نیروی الکترواستاتیک استفاده می‌کند و در نتیجه زمان فوکوس بسیار سریعتر است.

اپل نیز در قصد دارد تا دوربین گوشی‌های هوشمند خود را به طور قابل توجهی ارتقاء دهد. به نظر می‌رسد که دوربین به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت‌های سازنده تلفن همراه برای ساخت گوشی‌های هوشمند پرچمدار تبدیل شده است است.

مطالب مرتبط:

در دوربین‌های سطح بالا و پرچمدار، مزیت فناوری جدید سنسور شیفت نسبت به لرزشگیر نوری مبتنی بر لنز این است که لنز‌ها برای اهداف مختلف می‌توانند قابل تعویض باشند، چیزی که معمولاً در گوشی‌های هوشمند صدق نمی‌کند. همچنین این فناوری جدید می‌تواند به طور ویژه و برای مصارف مختلف بیشتر حول محور‌های مختلف بچرخد و کیفیت تصاویر نهایی را کنترل کند.

از این فناوری ممکن است در گلکسی اس ۲۲ سامسونگ استفاده شود

این سیستم در حال حاضر ۵ حرکت، از جمله چرخش را دارد و به طور کلی برای عکس‌های با نور کم و بدون سه پایه و به روشی دستی بسیار مناسب است. این فناوری اساساً به معنای واقعی کلمه به آیفون ۱۲ پرو حداکثر راه پیدا کرده است، بنابراین منطقی است که سامسونگ ممکن است به طور رسمی آن را به روشی جدید در گوشی‌های پرچمدار و سطح بالای خود مورد استفاده قرار دهد.

به طور کلی، تنها ویژگی منفی این قراردارد بین اولیمپوس و سامسونگ این است که این شرکت اخیراً تجارت دوربین خود را در سال گذشته به شرکای صنعتی ژاپن فروخته است، اما ممکن است آن‌ها آی پی مهمی را که به نظر می‌رسد برای آینده آن‌ها و تجارتشان بسیار مفید باشد، حفظ کنند. در صورت صحت این موضوع، انتظار می‌رود دوربین به روز شده در ساموسنگ گلکسی فولد ۳ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ به طور رسمی ظاهر شود.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید