اپل روسیه را به دادگاه می کشاند - تکفارس 
اپل روسیه را به دادگاه می کشاند - تکفارس 
اپل روسیه را به دادگاه می کشاند - تکفارس 

اپل روسیه را به دادگاه می کشاند

افشین نوری
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - 13:15
اپل

اپل همچنان بر سر فروشگاه اپ استور خود در کشور روسیه درگیر است. وب‌سایت ۹to5Mac گزارش داده است که اپل درخواست تجدیدنظر در رای دادگاه فدرال آمریکا درباره رفتار ضد انحصارگرایانه این شرکت در روسیه داده است.

طبق این رای، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از ماه آگوست امسال می‌توانند سیستم‌های پرداخت جایگزین اپ استور را به کاربران ارائه کنند. این دادگاه همچنین اپل را موظف کرده بود که تا تاریخ ۳۰ سپتامبر سیاست‌های خودش را تغییر دهد. اما ظاهرا اپل هنوز تغییری در این سیاست‌ها ایجاد نکرده است.

مطالب مرتبط:

قاضی دادگاه اپیک گیمز و اپل، کوپرتینویی‌ها را ملزم کرده بود که با تغییر سیاست‌های اپ استور خود، به توسعه‌دهندگان اجازه تبلیغ سیستم‌های پرداخت مختص خودشان را به کاربران بدهد. اپل سپس درخواست تجدیدنظر در رای دادگاه داد، اما دادگاه نپذیرفت و اپل حالا تا ۹ دسامبر فرصت دارد که این رای را اجرایی کند.

با وجود اینکه، اپل اکثر درآمد خود را از راه فروش سخت‌افزارهایش به دست می‌آورد، اما کسب‌وکار سرویس‌های این شرکت نیز رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. بنابراین استفاده توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از سایر سیستم‌های پرداخت باعث لطمه جدی به درآمدهای اپل خواهد شد.

ضمن اینکه اپل مدعی است که استفاده از سایر سیستم‌های پرداخت در اپ استور ممکن است کاربران را به سایت‌های مشکوک هدایت کند و مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاورد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این کشمکش‌ها در نهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید