محبوبیت بیشتر دایمنسیتی ۹۰۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ - تکفارس
محبوبیت بیشتر دایمنسیتی ۹۰۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ - تکفارس
محبوبیت بیشتر دایمنسیتی ۹۰۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ - تکفارس

محبوبیت بیشتر دایمنسیتی ۹۰۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱

مهدی حلوائی
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - 07:16
مدیاتک

شرکت‌های مدیاتک و کوالکام دو تراشه‌ی جدید دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را برای نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار معرفی کرده‌اند. بسیاری از کاربران نیز منتظرند تا عملکرد این دو تراشه را بررسی کرده و گوشی مجهز به تراشه‌ی بهتر را خریداری کنند.

شیائومی یکی از اولین شرکت‌هایی است که در گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ خود از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده است اما بر اساس گزارش DCS، افشاگر مشهور، تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ عملکرد بهتری را نسبت به این تراشه به‌ثبت رسانده و بیشتر گوشی‌های پرچمدار نسل بعدی از این تراشه‌ی جدید شرکت مدیاتک استفاده خواهند کرد.

هر دو تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بر اساس فرآیند تولید ۴ نانومتری طراحی شده‌‌ و از یک هسته‌ی قدرتمند Cortex X2، سه هسته‌ی A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف A510 بهره می‌برند. با این وجود، تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ از فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC استفاده کرده و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از فرآیند تولید مشابه شرکت سامسونگ بهره برده است. به‌طور کلی، فرآیندهای تولید شرکت TSMC نسبت به سامسونگ بهینه‌تر بوده و همین موضوع می‌تواند علت اصلی محبوبیت بیشتر دایمنسیتی ۹۰۰۰ در بین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی باشد.

نظر شما در مورد تراشه‌های دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ چیست؟ به‌نظر شما عملکرد نهایی کدام‌یک از این دو تراشه بهتر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید