ایلان ماسک: ما مخالف پرداخت هر نوع سوبسیدی به شرکت‌ها هستیم - تکفارس 
ایلان ماسک: ما مخالف پرداخت هر نوع سوبسیدی به شرکت‌ها هستیم - تکفارس 
ایلان ماسک: ما مخالف پرداخت هر نوع سوبسیدی به شرکت‌ها هستیم - تکفارس 

ایلان ماسک: ما مخالف پرداخت هر نوع سوبسیدی به شرکت‌ها هستیم

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۰ - 17:04
ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در توییتر خود در پاسخ به سوال یکی از کاربران که درباره عدم تمایل این شرکت برای استفاده از کمک مالی و سوبسید اتحادیه اروپا برای تاسیس کارخانه باتری سازی‌اش در آلمان گفت که تیم تسلا معتقد است که همه سوبسیدها باید لغو شوند و این اقدام باید در مورد سوبسیدها نفت و گاز نیز اتفاق بیفتد.

وزیر امور اقتصادی آلمان به‌تازگی گفته است که تسلا درخواست خود برای دریافت کمک مالی برای ساخت یک کارخانه باتری‌سازی در شهر Brandenburg آلمان را کنسل کرده است و بدون هیچ کمک دولتی به ساخت این کارخانه ادامه خواهد داد.

تسلا

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه امسال مبلغی برابر ۲.۹ میلیارد یورو برای کمک به توسعه محلی کارخانه‌های باتری‌سازی خودروهای برقی در کشورهای این اتحادیه تخصیص داد که شامل کمک‌های مالی دولتی به شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و تسلا می‌شد. تسلا قرار بود ۱.۱۴ میلیارد یورو از این پول را دریافت کند، اما حالا درخواست خود لغو کرده است.

مطالب مرتبط:

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت رسمی شهر Brandenburg منتشر کرده است، تسلا برای دریافت کمک مالی از محل سوبسیدهای شهر Brandenburg نیز در ماه نوامبر سال کذشته اقدام کرده بود و این درخواست هنوز به قوت خود باقی است. مبلغ این کمک مالی هنوز مشخص نیست اما طبق قوانین آلمان هر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی می‌تواند سوبسیدی به ارزش ۶.۸ درصد آن سرمایه‌گذاری دریافت کند. به گفته وزارت امور اقتصادی آلمان، تسلا قرار است ۵ میلیارد یورو در کارخانه‌های باتری سازی خود در آلمان سرمایه‌گذاری کند.

تسلا همچنین می‌خواهد با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در ایالت تگزاس، یک کارخانه جدید ساخت خودروی برقی در این ایالت راه‌اندازی کند. اولین مدلی که در این کارخانه تولید خواهد شد مدل Y است و سپس خودروهای مدل ۳، سایبرتراک و مدل Semi نیز در آنجا تولید خواهند شد. به‌گفته تسلا، این کارخانه هرسال ۵۰۰ هزار دستگاه مدل Y تولید خواهد کرد. تسلا همچنین کارخانه‌ای در شانگهای چین در دست ساخت دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید