شیائومی دوباره از اپل تقلید می کند؛ احتمال عرضه سرویس تعمیر در خانه - تکفارس 
شیائومی دوباره از اپل تقلید می کند؛ احتمال عرضه سرویس تعمیر در خانه - تکفارس 
شیائومی دوباره از اپل تقلید می کند؛ احتمال عرضه سرویس تعمیر در خانه - تکفارس 

شیائومی دوباره از اپل تقلید می کند؛ احتمال عرضه سرویس تعمیر در خانه

مهدی ملکی
۵ آذر ۱۴۰۰ - 10:02
شیائومی

هفته گذشته اپل طی یک اقدام غیرمنتظره اعلام کرد که با فروش قطعات ضروری محصولات خود،‌ اجازه می‌دهد که کاربران محصولات این شرکت را در خانه تعمیر کنند. اپل برای چندین دهه در برابر اعطای حق تعمیر به کاربران مقاومت کرده بود اما هفته گذشته در کمال ناباوری شاهد انتشار این خبر بودیم.

اکنون به نظر می‌رسد که یک برنامه سرویس تعمیر در خانه از سوی شیائومی هم در دست برنامه‌ریزی باشد. مدتی پیش حساب رسمی شیائومی هند با انتشار توییت زیر به چنین سرویسی اشاره کرد:

شیائومی

مشخصاً این توییت به تنهایی نمی‌تواند چیزی را در خصوص سرویس تعمیر در خانه شیائومی فاش کند اما اشاره به عبارت‌های «شما» و «سرویس‌ها» بسیار آشکار هستند. اگر تنها اندکی با دنیای تکنولوژی آشنا باشید،‌ اطلاع دارید که شیائومی سابقه طولانی در الهام‌گیری از اپل دارد و به نظر می‌رسد که در این‌جا هم ردپای همین رویه دیده می‌شود.

سپس شیائومی هند در انتشار یک بیانیه به Android Authority مواردی را توضیح داد:

با در نظر گرفتن بهبود تعهدمان به مشتریان و طرفداران شیائومی، راه حل آینده ما تحت نام Xiaomi Cares یک روش جامعه برای پوشش تمام سرویس‌ها و پشتیبانی‌های مورد نیاز خواهد بود. این سرویس یک ابتکار جدید از سوی شعبه هند شیائومی است که با هدف آسان‌تر کردن و در دسترس کردن ماجرای خدمات‌دهی به مشتریان تلقی می‌شود.

در حال حاضر حتی این بیانیه هم کاملاً نمی‌تواند منظور شیائومی و اهداف آینده آن را ترسیم کند. شاید این برنامه سرویس‌های پشتیبان این شرکت را تقویت کند و در نهایت هیچ ارتباطی به بحث «تعمیر در خانه» نداشته باشد.

به هر حال اپل با نام «سرویس تعمیر سلف» (Self Service Repair) از برنامه خود یاد می‌کند. برنامه مذکور در سال اوایل سال آینده میلادی نخست در ایالات متحده و سپس در سایر کشورها آغاز خواهد شد.

به گفته اپل این برنامه تنها برای تکنسین‌هایی است که دانش و تجربه کافی برای تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی این چنینی را دارند. به این ترتیب این شرکت هنوز هم باور دارد که اکثر مشتریان و در واقع طیف اصلی آن‌ها برای تعمیر و تعویض قطعات محصولات خود، باید به مراکز رسمی مراجعه کنند.

آیا شیائومی هم نهایتاً اقدام به راه‌اندازی برنامه مشابهی خواهد کرد؟ ظاهراً باید منتظر باشیم تا زمان به ما پاسخ دهد.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید