اپل اولین مودم ۵G خود را با همکاری TSMC می سازد - تکفارس 
اپل اولین مودم ۵G خود را با همکاری TSMC می سازد - تکفارس 
اپل اولین مودم ۵G خود را با همکاری TSMC می سازد - تکفارس 

اپل اولین مودم ۵G خود را با همکاری TSMC می سازد

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۰ - 12:59
اپل

اپل ظاهرا قصد دارد روابط خود را با شرکت TSMC که تامین‌کننده اصلی چیپ‌هایش است گسترده‌تر کند. اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ اولین مودم سفارشی ۵G آیفون خود را با همکاری TSMC بسازد.

این خبر را وب‌سایت NikkeiAsia منتشر کرده و به نقل از چندین منبع آگاه گفته است که اپل قصد دارد اولین مودم ۵G خود را با استفاده از فناوری ۴ ناتومتری TSMC تولید کند‌. اپل همچنین در حال توسعه قطعات مرتبط با فرکانس رادیو و امواج میلیمتری است که در کنار مودم مذکور کار خواهند کرد. به گفته وب‌سایت مذکور، اپل در حال کار روی یک چیپ مدیریت انرژی نیز است که در همان مودم ‌ ۵G کاربرد خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر، همه آیفون‌هایی که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند از مودم‌های ساخت شرکت کوالکام بهره می‌برند. به این‌ترتیب ما به‌زودی شاهد شکسته شدن انحصار کوالکام در زمینه ارائه مودم‌های ‌۵G خواهیم بود.

طبق برخی گزارش‌ها، انتظار می‌رود کوالکام در سال ۲۰۲۳ فقط ۲۰ درصد از مودم‌های آیفون را تامین کند. همانطور که گفته شد، در همان سال اپل از اولین مودم ۵G خود استفاده خواهد کرد. این کار باعث خواهد شد تا نه‌تنها اپل در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند بلکه کنترل بیشتری روی یکپارچه‌سازی قابلیت‌های سخت‌افزاری خود داشته باشد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که تلاش‌های اپل در زمینه ساخت مودم ۵G درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید