سونی یکی از مشتریان اصلی TSMC در ژاپن خواهد بود - تکفارس 
سونی یکی از مشتریان اصلی TSMC در ژاپن خواهد بود - تکفارس 

سونی یکی از مشتریان اصلی TSMC در ژاپن خواهد بود

مهدی حلوائی
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 17:23
سونی یکی از مشتریان اصلی TSMC در ژاپن خواهد بود

قرار است که اولین کارخانه‌ی ژاپن شرکت TSMC در سال ۲۰۲۳ و یا ۲۰۲۴ شروع به فعالیت کند اما به‌نظر می‌رسد که برخی از شرکت‌ها از همین حالا به‌دنبال دسترسی به بخشی از محصولات این شرکت تایوانی هستند. یکی از این شرکت‌ها سونی بوده که براساس گزارش‌ها مبلغ ۷ میلیارد دلار را برای کمک به ساخت کارخانه‌ی TSMC سرمایه‌گذاری کرده است.

مطالب مرتبط:

براساس اطلاعات منتشرشده، اولین کارخانه‌ی شرکت TSMC در ژاپن در منطقه‌ی تحت مالکیت سونی و در نزدیکی کارخانه‌ی حسگرهای دوربین این شرکت ژاپنی ساخته خواهد شد. این کارخانه در فرمانداری کوماموتو در جزیره‌ی کیوشو واقع در غرب ژاپن قرار دارد. قرار است که اولین کارخانه‌ی ژاپن TSMC نیز به ساخت حسگر دوربین و تراشه‌های مخصوص خودرو و وسایل دیگر بپردازد. انتظار می‌رود که این کارخانه ماهانه ۴۰.۰۰۰ ویفر را براساس فرآیند تولید ۲۸ نانومتری TSMC تولید کند.

سونی یکی از مشتریان اصلی TSMC در ژاپن خواهد بود

با سرمایه‌گذاری سونی در اولین کارخانه‌ی TSMC در ژاپن، انتظار می‌رود که این شرکت ژاپنی بخشی از سهام شرکت جدیدی که برای مقابله با مشکل کمبود تراشه تاسیس شده است را نیز خریداری کند. خبر ساخت کارخانه‌ی تولید حسگر دوربین و پردازنده‌ی TSMC در ژاپن در حالی منتشر شده که این شرکت چندی پیش اعلام کرده بود که مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار را برای گسترش تیم تحقیق و توسعه، ساخت کارخانه‌های جدید و مقابله با مشکل کمبود جهانی تراشه تخصیص داده است.

شاید سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری TSMC برای ساخت کارخانه در ژاپن در مقایسه با سرمایه‌‌گذاری ۱۲ میلیاردی این شرکت برای تاسیس کارخانه‌ی تولید پردازنده در آریزونا چندان زیاد به حساب نیاید اما توجه داشته باشید که کارخانه‌‌ی ژاپن این شرکت روی ساخت تراشه‌های ۲۸ نانومتری قدیمی و ارزان‌ تمرکز خواهد کرد و کارخانه‌ی آریزونا وظیفه‌ی تولید تراشه‌های ۵ نانومتری را بر عهده خواهد داشت.

نظر شما در مورد سرمایه‌گذاری TSMC برای ساخت کارخانه‌ی تولید پردازنده در ژاپن چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند مشکل کمبود تراشه را حل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید