مشخصات پردازنده های سری غیر K نسل ۱۲ الدر لیک اینتل لو رفت - تکفارس 
مشخصات پردازنده های سری غیر K نسل ۱۲ الدر لیک اینتل لو رفت - تکفارس 
مشخصات پردازنده های سری غیر K نسل ۱۲ الدر لیک اینتل لو رفت - تکفارس 

مشخصات پردازنده های سری غیر K نسل ۱۲ الدر لیک اینتل لو رفت

افشین نوری
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - 12:46
الدر لیک اینتل

مشخصات پردازنده‌های نسل ۱۲ الدر لیک اینتل که جزو سری K نیستند فاش شده است. این اطلاعات را منبعی به نام Momomo_US فاش کرده است که تا اندازه‌ زیادی قابل‌اعتماد است.

مشخصات نسخه غیر K نسل ۱۲ الدر لیک Core i5-12600 ،Core i7-12700 ،Core i9-12900 و Core i5-12400

طبق اطلاعاتی که امروز افشا شده است، نسخه غیر K پردازنده‌های Core i9 و Core i7 از همان پیکره‌بندی مدل‌های K آن‌ها بهره خواهند برد، اما سرعت کلاک و توان حرارتی متفاوتی با آن‌ها خواهند داشت.

الدر لیک اینتل

پردازنده Core i9-12900(F) دارای ۱۶ هسته و ۲۴ رشته پردازشی خواهد بود و ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 خواهد داشت. سرعت کلاک پایه هسته‌های P و هسته‌های E این پردازنده به‌ترتیب ۲.۴ گیگاهرتز و ۱.۸ گیگاهرتز خواهد بود. حداکثر سرعت کلاک آن نیز به ۵.۱ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالی است که توان حرارتی Core i9-12900(F) برابر با ۶۵ وان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

پردازنده بعدی، اینتل Core i7-12700(F) است که از ۱۲ هسته و ۲۰ هسته پردازشی بهره خواهد برو ۲۵ مگابایت حافطه کش L3 خواهد داشت.سرعت کلاک هسته‌های P و E این پردازنده به‌ترتیب ۲.۱ و ۱.۶ گیگاهرتز خواهد بود و حداکثر سرعت کلاک آن به ۴.۹ گیگاهرتز خواهد رسید. توان حرارتی آن نیز مثل مدل بالا ۶۵ وات خواهد بود.

الدر لیک اینتل

اما مدل‌های بعدی، اینتل Core i5-12600 و Core i5-12400 هستند که شاهد تغییرات بزرگی در آن‌ها خواهیم بود. هر دوی این پردارنده، مجهز به ۶ هسته و ۱۲ رشته پردازشی خواهند بود و فقط از هسته‌های نوع P در داخل خود بهره خواهند برد. همچنین هر دوی آن‌ها دارای ۱۸ مگابایت حافظه کش L3 خواهند بود. تفوات اصلی اای دو پردازنده در سرعت کلاک‌شان خواهد بود بطوریکه مدل اول با سرعت ۳.۳ گیگاهرتز و مدل دو با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز کار خواهند کرد. ضمنا توان حرارتی هر دو ۶۵ وات خواهد بود.

الدر لیک اینتل

اینتل این پردازنده‌ها را برای رقابت با پردازنده‌های سری Ryzen 5 5600X شرکت ای ام دی معرفی خواهد کرد و باید منتطر بمانیم و ببینیم که عملکرد این تراشه‌ها در دنیای واقعی چگونه خواهد بود. انتطار می‌رود اینتل پردازندهای سری غیر K خود را در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی کند.

منبع: Wccfetch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید