قدرتمندترین گوشی های امسال از نگاه بنچمارک آنتوتو - تکفارس 
قدرتمندترین گوشی های امسال از نگاه بنچمارک آنتوتو - تکفارس 
قدرتمندترین گوشی های امسال از نگاه بنچمارک آنتوتو - تکفارس 

قدرتمندترین گوشی های امسال از نگاه بنچمارک آنتوتو

افشین نوری
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - 10:23
قدرتمندترین گوشی

بنچمارک آنتوتو (AnTuTu) هر سال قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند دنیا را اعلام می‌کند و حالا لیست قدرتمندترین گوشی های امسال را منتشر کرده است.

طبق این لیست در بخش گوشی‌های پرچمدار، گوشی نوبیا رد مجیک ۶ با امتیاز ۸۵۸۷۳۴ در رتبه اول جای گرفته است و گوشی‌های ایسوس راگ فون ۵ و ریلمی GT به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. هر سه گوشی فوق مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ هستند و البته لازم به ذکر است که هر ۱۰ گوشی برتر این لیست از اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برند.

قدرتمندترین گوشی

در رتبه چهارم، گوشی iQOO 7 و در جایگاه پنجم گوشی وان پلاس ۹ پرو جای گرفته‌اند. گوشی‌های شیائومی می ۱۱i، ایسوس زنفون ۸ مینی و شیائومی می ۱۱ اولترا هم به‌ترتیب در رده‌های ششم، هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند. این در حالی است که گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S21 اولترا جایگاه نهم را به خودش اختصاص داده است. در رده دهم نیز گوشی سونی اکسپریا ۱ III جای گرفته است. طبق لیست آنتوتو، فاصله بین رتبه اول و دهم بیش از ۹۰ هزار امتیاز بوده است.

مطالب مرتبط:

اما در بخش گوشی‌های میان‌رده، ریلمی GT مستر با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G در رتبه اول قرار گرفته است و در رده‌های دوم و سوم به‌ترتیب گوشی‌های شیائومی می ۱۱ لایت با تراشه اسنپدراگون ۷۸۰G و شیائومی می ۱۱ لایت ۵G NE با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G جای گرفته‌اند.

قدرتمندترین گوشی

گوشی‌های گلکسی A52s 5G و گلکسی M52 5G با پردازنده اسنپدراگون  ۷۷۸G رتبه‌های چهارم و پنجم را به خودشان اختصاص داده‌اند و در رده‌های ششم تا دهم نیز به‌ترتیب گوشی‌های هواوی نوا ۷، اوپو رنو ۶ ۵G، گوگل پیکسل ۵، شیائومی می ۱۰T لایت ۵G و اوپو رنو ۵A جای گرفته‌اند.

بازار گوشی هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

طبق جدیدترین گزارش موسسه IDC، فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ (جولای تا سپتامبر) کاهش یافته است. در این مدت در مجموع ۳۳۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا فروخته شده است که حدود ۶.۷ درصد کمتر از ۳۵۴.۹ میلیون دستگاهی است که در مدت مشابه سال گذشته عرضه شده‌اند. دلیل اصلی این کاهش، کمبود قطعات اکترونیکی بوده است که سایر صنایع الکترونیکی از جمله رایانه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سامسونگ بزرگترین بازیگر بازار گوشی هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بوده است بطوریکه ۲۰.۸ درصد از این بازار را در اختیار داشته است و بعد از آن نیز اپل و شیائومی به‌ترتیب با ۱۵.۲ و ۱۳.۴ درصد در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. ویوو و اوپو هم با ۱۰.۱ و ۱۰ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. سایر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند هم ۳۰.۵ درصد از سهم بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید