جعب گشایی مایکروسافت سرفیس گو ۳ - تکفارس 
جعب گشایی مایکروسافت سرفیس گو ۳ - تکفارس 
جعب گشایی مایکروسافت سرفیس گو ۳ - تکفارس 

جعب گشایی مایکروسافت سرفیس گو ۳

مهدی ملکی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 08:00
مایکروسافت سرفیس گو 3

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت سرفیس گو ۳ را برای دو دسته از کاربران در نظر گرفته است؛ نوجوانان و متخصصین فناوری اطلاعاتی که به یک رایانه‌ی کوچک در خارج از محل کار نیاز دارند. همچنین دسته‌ی سومی از کاربران نیز وجود دارد که به رایانه‌های کوچک علاقه‌ داشته و منتظر عرضه‌ی این رایانه بوده‌اند. با این وجود، سرفیس گو ۳ هر سه گروه را ناامید کرده است.

سرفیس گو ۳ در واقع نسخه‌ی کوچک‌تر تبلت مایکروسافت سرفیس پرو است. این دستگاه با وجود شباهت به سرفیس پرو، از صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی استفاده کرده و تعداد درگاه‌های آن از این تبلت کمتر است. با این وجود، این رایانه‌ از کیفیت ساخت بالا و طراحی مدرنی بهره برده و تا زمانی که از آن به مدت زیاد استفاده نکرده و یا با آن وظایف سنگینی را اجرا نکنید، کارکردن با آن لذت‌بخش است.

در گذشته اگر مبلغ کمی را برای یک رایانه هزینه می‌کردید، باید با کندبودن آن نیز کنار می‌آمدید اما امروزه کروم‌بوک‌، آیپد و حتی لپ تاپ‌های ویندوزی بسیاری وجود دارند که قیمت آن‌ها کمتر از ۵۰۰ دلار بوده و از نظر عملکرد حتی نسخه‌ی قدرتمندتر سرفیس گو ۳ با پردازنده‌ی Core i3 را پشت سر می‌گذارند. این در حالی است که این نسخه از سرفیس گو ۳ حدود ۷۶۰ دلار قیمت دارد.

نسخه‌ی پایه‌ی این رایانه با پردازنده‌ی سری Y، رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

بعید است که کسی از این نسخه از سرفیس گو ۳ برای کاری غیر از جستجو در اینترنت استفاده کند. نسخه‌های قبلی سرفیس گو رایانه‌ها‌یی کوچک با محدودیت‌هایی مشخص بودند و انتظار می‌رفت که مایکروسافت این محدودیت‌ها را در نسل سوم این رایانه‌ها از بین ببرد و یا در ازای آن‌ها، ویژگی مناسبی را ارائه بدهد اما متاسفانه چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

در آزمایش‌های انجام‌شده، با اجرای اپلیکیشن پرمصرف اسلک و بازکردن چندین صفحه در مرورگر اج، سرفیس گو ۳ تنها چهار ساعت و نیم دوام آورد. این میزان با افزایش روشنایی تصویر نیز به ۳ ساعت کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که مایکروسافت در تبلیغات خود اعلام کرده بود که عمر باتری این رایانه ۱۱ ساعت است.

اگر این محصول جدید مایکروسافت با وجود تمام ضعف‌هایش توانسته نظر شما را جلب کند، می‌توانید جعبه گشایی آن را از پایین دانلود و یا مستقیماً مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید