DxOMark: آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین نمایشگر گوشی دنیا را دارد - تکفارس 
DxOMark: آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین نمایشگر گوشی دنیا را دارد - تکفارس 
DxOMark: آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین نمایشگر گوشی دنیا را دارد - تکفارس 

DxOMark: آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین نمایشگر گوشی دنیا را دارد

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - 15:44
آیفون ۱۳ پرو مکس

بنچمارک DxOMark در جدیدترین بررسی خود نشان داده است که آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به بهترین نمایشگر گوشی در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. این گوشی با کسب امتیاز ۹۹ در بخش نمایشگر توانسته بالاتر از گوشی‌هایی مانند هواوی P50 پرو با ۹۳ امتیاز و گلکسی S21 اولترا با ۹۱ امتیاز قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

آیفون ۱۳ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۵۸ PPI و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پروموشن نیز پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس

براساس نتایج DxOMark، نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین وضوح را تحت هر شرایطی نوری دارد و همچنین بیشترین دقت رنگ، پاسخ‌دهی سریع و اجرای روان‌تری نسبت به بقیه گوشی‌ها دارد. ضمن اینکه از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند و کنتراست و روشنایی مناسبی نیز در حین پخش ویدیوها دارد.

آیفون ۱۳ پرو مکس

با این حال، DxOMark معتقد است که نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانست بهتر از این نیز باشد. برای مثال، یکی از ضعف‌های نمایشگر این گوشی آن است که تحت تنظیمات پیش‌فرض، روشنایی کافی برای خواندن مطالب در شب ندارد. همچنین این نمایشگر وقتی که فیلتر نور آبی فعال است، نور نارنجی شدیدی پخش می‌کند که اصلاً برای گیمینگ مناسب نیست. البته روشنایی آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند به عدد ۱۰۶۶Cd/m2 برسد که بهتر از روشنایی ۸۱۵ آیفون ۱۲ پرو مکس است.

آیفون ۱۳ پرو مکس

با این حال، روشنایی گوشی گلکسی S21 اولترا ۵G بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است؛ ضمن اینکه نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس در عکس‌های پرتره جزئیات مو را کمتر نشان می‌دهد و به‌اندازه گلکسی S21 اولترا ۵G آن را واقعی‌تر نمایش نمی‌دهد. البته نمایشگر گلکسی S21 اولترا اشباع رنگ بسیار بالایی دارد و برخلاف نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس نمی‌تواند روشنایی خود را بر حسب تغییر شرایط نوری تغییر دهد.

آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس درمقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس بهبودهای بسیار خوبی در بخش‌ نمایشگر پیدا کرده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها،‌ امکان تنظیم خودکار روشنایی بر حسب شرایط نوری مختلف است و همین ویژگی می‌تواند تجربه خوبی از بابت نور، رنگ . کنتراست تصویر درر اختیار کاربر قرار دهد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید