گوگل احتمالاً نسخه پایدار اندروید ۱۲ را در تاریخ ۱۲ مهر ماه عرضه خواهد کرد - تکفارس 
گوگل احتمالاً نسخه پایدار اندروید ۱۲ را در تاریخ ۱۲ مهر ماه عرضه خواهد کرد - تکفارس 
گوگل احتمالاً نسخه پایدار اندروید ۱۲ را در تاریخ ۱۲ مهر ماه عرضه خواهد کرد - تکفارس 

گوگل احتمالاً نسخه پایدار اندروید ۱۲ را در تاریخ ۱۲ مهر ماه عرضه خواهد کرد

افشین نوری
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - 10:31
اندروید ۱۲

گوگل مدت‌هاست که در حال کار روی سیستم عامل اندروید ۱۲ است و ما هفته گذشته شاهد بودیم که پنجمین و آخرین نسخه بتا این سیستم عامل عرضه شد. این بدین معنی است که ما به‌زودی شاهد عرضه نسخه پایدار اندروید ۱۲ در هفته‌های آینده خواهیم بود.

هرچند گوگل تاریخ دقیق انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۲ را اعلام نکرده است، اما انجمن توسعه‌دهندگان XDA گفته است که اندروید ۱۲ به‌طور رسمی در تاریخ ۱۲ مهر ماه (۴ اکتبر) برای گوشی‌ها پیکسل عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

گوگل احتمالاً در تاریخ ۴ اکتبر کدهای سورس اندروید ۱۲ را روی پروژه منبع باز اندروید (AOSP) منتشر خواهد کرد و اگر این شرکت بخواهد مطابق سال‌های قبل عمل کند، باید انتظار داشته باشیم که در همان روز نسخه پایدار این سیستم عامل را برای گوشی‌های پیکسل ارائه کند.

اندروید ۱۲

البته این تاریخ هنوز رسماً تائید نشده و ممکن است تغییر کند. گوگل معمولاً نسخه پایدار اندروید را کمی دیرتر عرضه می‌کند؛ ضمن اینکه ما امسال شیوع ویروس کرونا هم را هم داشته‌ایم. بنابراین اگر تاخیری در عرضه نسخه پایدار اندروید ۱۲ رخ داد احتمالاً به خاطر این خواهد بود که گوگل می‌خواهد از عملکرد خوب این سیستم عامل مطمئن بشود. اندروید ۱۲ برخلاف نسخه‌های قبلی، دارای آپدیت‌های مهم و چندین قابلیت جدید خواهد بود که از آن جمله می‌توان به بازطراحی رابط کاربری و قابلیت‌های امنیتی بیشتر برای محافظت از حریم خصوصی کاربران اشاره کرد.

نسخه بتا اندروید ۱۲ هم‌اکنون برای گوشی‌های پیکسل گوگل و همچنین تعدادی از گوشی‌های سایر برندها مثل شیائومی، ریلمی، اوپو، وان پلاس، ایسوس و سامسونگ  قابل‌دسترس است. همچنین به نظر می‌رسد که گوگل در حال کار روی یک به‌روزرسانی جزئی برای اندروید ۱۲ است که این به معنای آن است که آپدیت بعد اندروید، اندروید ۱۲.۱ خواهد بود و نه اندروید ۱۳. این آپدیت احتمالا بلافاصله بعد از معرفی سری پیکسل ۶ عرضه خواهد شد.  بد نیست بدنید که آخرین آپدیت نقطه‌دار اندروید مربوط به نسخه اندروید ۸.۱ ارویو می‌شود و گوگل از آن به بعد هیچ آپدیت نقطه‌داری برای اندروید عرضه نکرده است.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید