گوگل حالت تاریک را به موتور جستجوی خود اضافه کرد - تکفارس 
گوگل حالت تاریک را به موتور جستجوی خود اضافه کرد - تکفارس 

گوگل حالت تاریک را به موتور جستجوی خود اضافه کرد

افشین نوری
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 10:36
گوگل

گوگل سرانجام حالت تاریک را به موتور جستجوی خود در دستگاه‌های دسکتاپی اضافه کرده و حالا کاربرانی که علاقه‌ای به صفحات روشن گوگل سرچ ندارند می‌توانند از این قابلیت لذت ببرند.

حالت تاریک گوگل سرچ

sصفحه پشتیبانی گوگل گفته است که شما می‌توانید تغییر جدید را با رفتن به مسیر Settings > Search Settings > Appearance اعمال کنید و همچنین می‌توانید بین رنگ‌های روشن، تاریک و حالت پیش‌فرض دستگاه یکی را به‌دلخواه خود انتخاب کنید. البته اگر هنوز گزینه Appearance را در مسیر فوق مشاهده نمی‌کنید  احتمالاً باید کمی منتظر بمانید تا گوگل آن را برای دستگاه شما عرضه کند. گوگل گفته است که در طول هفته‌های آینده این قابلیت را برای همه کاربران ارائه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

گوگل مدت‌هاست که در حال کار روی حالت تاریک برای موتور جستجوی خود است و در ماه فوریه امسال نیز گزارش شد که در حال تست این قابلیت است. البته وب‌سایت ۹to5Google گزارش داده است که  برخی از کاربران گوگل سرچ یک آیکون خورشید برای تنظیمات حالت تاریک مشاهده کرده‌اند و عده‌ای نیز گفته‌اند که توانسته‌اند این تغییرات را روی نسخه وب گوگل سرچ روی موبایل اعمال کنند که هیچ‌کدام از این موارد در صفحه پشتیبانی گوگل ذکر نشده‌اند.

حالت تاریک گوگل سرچ

البته کاربران گوگل سرچ، تا قبل از ارائه این قابلیت، می‌توانستند از پلاگین‌های مخصوص برای تاریک کردن صفحه مرورگر خود استفاده کنند یا اینکه از تم‌های موتورهای جستجوهای دیگر مانند DuckDuckGo بهره ببرند. در حال حاضر، بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی و آی او اس گوگل، از جمله اپلیکیشن گوگل سرچ، دارای حالت تاریک هستند.

حالا گوگل با ارائه این قابلیت، کار را برای کسانی که علاقه‌ای به نصب اپلیکیشن یا افزونه روی دستگاه خود را ندارند راحت‌تر کرده است. به‌علاوه این قابلیت، تجربه لاگین کردن به یک دستگاه جدید و جستجو را راحت‌تر خواهد کرد. درهرحال، جای خوشحال دارد که گوگل درنهایت این ویژگی را برای موتور جستجوی خود ارائه کرد.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید