سامسونگ گلکسی واید ۵ معرفی شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی واید ۵ معرفی شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی واید ۵ معرفی شد - تکفارس 

سامسونگ گلکسی واید ۵ معرفی شد

مهدی ملکی
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 19:32
سامسونگ گلکسی واید ۵

گلکسی واید ۵ سامسونگ به تازگی در کره جنوبی رونمایی شده است. با توجه به چیزی که پیش‌تر در تاییدیه بلوتوث این محصول مشاهده کرده‌ایم، این مدل با نام‌های گلکسی F42، گلکسی بادی یا گلکسی واید ۵ راهی کشورهای مختلف خواهد شد. به این ترتیب حتی اگر زادگاه سامسونگ را هم در نظر نگیریم، این محصول در مناطق دیگر هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این دستگاه شباهت زیادی به گلکسی A22 5G دارد. در واقع با وجود آن که نمی‌توانیم آن را یک کپی یکسان از A22 5G در نظر بگیریم اما موارد بسیاری وجود دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

 برای نمونه گلکسی واید ۵ مجهز به پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ است که تنها در گلکسی A22 5G به کار گرفته شده است. این پردازنده از دو هسته Cortex-A76 و واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برد. در نهایت به مودم ۲.۷۷ گیگابیت بر ثانیه ۵G sub-6 می‌رسیم که در کنار یک وای فای ۵ و بلوتوث ۵.۱ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سامسونگ گلکسی واید ۵

برخلاف پشتیبانی پردازنده از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و همچنین پشتیبانی این ویژگی در گلکسی A22 5G، سامسونگ تصمیم گرفته در این دستگاه از همان نمایشگر از نوع LCD با ابعاد ۶.۶ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰p بهره ببرد که میزبان یک روزنه دوربین برای جایگیری لنز سلفی است.

از طرفی اگرچه ما شاهد نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز نیستیم اما دوربین اصلی دستگاه با ارتقا مواجه شده است. دوربین پشت دستگاه مجهز به یک لنز اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، لنز فوق عریض با زاویه ۱۱۵ درجه و همچنین یک حسگر ۵ مگاپیکسلی است. همچنین می‌توان به حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی واید ۵

اصلاً عجیب نیست که سامسونگ در این گوشی از طراح و مشخصات مشابهی با محصول مذکور استفاده کرده است. برخی از ویژگی‌های نسخه‌ی ۴G گلکسی A22 شامل صفحه نمایش سوپر امولد، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و قیمت مناسب‌تر ۲۰۹ یورو است.

مطالب مرتبط:

در طرف دیگر، نسخه‌ی ۵G این گوشی از صفحه نمایش ۹۰ هرتزی ال سی دی بهره برده و ترکیب دوربین‌های آن نیز شامل دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی شده که در مقایسه با نسخه‌ی ۴G ضعیف‌تر است.

با این وجود، صفحه نمایش فول اچ دی پلاس ۹۰ هرتزی گلکسی A22 5G عملکرد بهتری از صفحه نمایش اچ دی پلاس ۶۰ هرتزی گلکسی A32 5G داشته است. این در حالی است که گلکسی A32 5G با برچسب قیمتی بالاتر خود، بالاتر از گلکسی A22 5G قرار دارد.

سامسونگ گلکسی واید ۵

سامسونگ گوشی گلکسی A22 5G را بدون محافظ صفحه و یا قاب محافظ عرضه کرده است. این مورد به‌دلیل قیمت پایین محصول قابل درک است. محتویات جعبه‌ی گلکسی A22 5G شامل شارژر ۱۵ واتی، کابل نسبتاً کوتاه USB-A به USB-C و هندزفری باسیم می‌شود.

در حال حاضر ما اطلاعی از محتویات جعبه این گوشی جدید نداریم. سامسونگ این دستگاه را با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرده و این امکان را نیز در اختیار کاربران قرار داده است تا از میکرو اس‌دی (microSD) تا حداکثر ۱ ترابایت استفاده کنند.

سرانجام این گوشی با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از نرخ شارژ ۱۵ وات در سه رنگ مشکی، آبی و سفید روانه بازار خواهد شد.

با تبدیل ارز به نظر می‌رسد این محصول در بازار جهانی با قیمت ۳۸۵ دلار عرضه خواهد شد. پیش‌تر A22 5G با قیمت ۲۳۰ یورو (با پیکربندی رم ۴ و حافظه ۶۴ گیگابایت) عرضه شده بود. این گوشی هم‌اکنون در کشور کره جنوبی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. به محض اعلام تاریخ انتشار جهانی، شما می‌توانید آن را از تکفارس دنبال کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید