بررسی سامسونگ گلکسی A22 5G تکفارس  
بررسی سامسونگ گلکسی A22 5G تکفارس  

بررسی سامسونگ گلکسی A22 5G

مهدی حلوائی
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی سامسونگ گلکسی A22 5G

ساخت ارزان‌ترین گوشی ۵G به یکی از استانداردهای بازار گوشی‌های هوشمند در سال جاری تبدیل شده است. گوشی گلکسی A32 5G، که به همراه گوشی‌های گلکسی A52 5G و گلکسی A72 5G در ماه ژانویه عرضه شده بود، پرچمدار سامسونگ در این بخش از بازار محسوب می‌شد. حالا این عنوان به‌طور رسمی به گلکسی A22 5G تعلق دارد. این گوشی در دو نسخه‌ی ۵G و ۴G عرضه شده و متاسفانه سامسونگ برای پشتیبانی از شبکه‌های ۵G و بالانبردن قیمت، وادار به حذف برخی از ویژگی‌های آن شده است.

برخی از ویژگی‌های نسخه‌ی ۴G گلکسی A22 شامل صفحه نمایش سوپر امولد، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و قیمت مناسب‌تر ۲۰۹ یورو است. در طرف دیگر، نسخه‌ی ۵G این گوشی از صفحه نمایش ۹۰ هرتزی ال سی دی بهره برده و ترکیب دوربین‌های آن نیز شامل دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی شده که در مقایسه با نسخه‌ی ۴G ضعیف‌تر است.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

با این وجود، صفحه نمایش فول اچ دی پلاس ۹۰ هرتزی گلکسی A22 5G عملکرد بهتری از صفحه نمایش اچ دی پلاس ۶۰ هرتزی گلکسی A32 5G داشته است. این در حالی است که گلکسی A32 5G با برچسب قیمتی بالاتر خود، بالاتر از گلکسی A22 5G قرار دارد.

مطالب مرتبط:

جعبه گشایی

سامسونگ گوشی گلکسی A22 5G را بدون محافظ صفحه و یا قاب محافظ عرضه کرده است. این مورد به‌دلیل قیمت پایین محصول قابل درک است. محتویات جعبه‌ی گلکسی A22 5G شامل شارژر ۱۵ واتی، کابل نسبتاً کوتاه USB-A به USB-C و هندزفری باسیم می‌شود.

سامسونگ گلکسی A22 5G

طراجی

سامسونگ در طراحی گلکسی A22 5G از متریال مناسب با قیمت این گوشی، یعنی پلاستیک، استفاده کرده است. البته پلاستیک به هیچ وجه ماده‌ی بدی نبوده و ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی را دارد اما نوع پلاستیک استفاده‌شده در این گوشی چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد. با این حال، فریم میانی گوشی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و طراحی براق آن، جذابیت خاصی را به آن بخشیده است.

پنل پشتی این گوشی ظاهری مات داشته که با وجود جذاب‌بودن، در برابر اثر انگشت مانند آهن‌ربا عمل می‌کند. سطح این پنل به‌گونه‌ای است که امکان لغزش و افتادن ناگهانی گوشی را کاهش داده است اما جنس آن احساس ناخوشایندی را برای کاربر به همراه دارد. همچنین با زدن بر روی پنل پشتی به‌راحتی متوجه فضای خالی زیر آن می‌شوید و دقیقاً مشخص نیست که چرا سامسونگ این نوع طراحی را برای A22 5G در نظر گرفته است. این مشکل در گوشی A32 نیز به‌چشم می‌خورد.

طراحی محفظه‌ی دوربین‌های A22 5G نیز نسبت به گوشی‌های A72 و A52 متفاوت بوده و شباهت زیادی به گوشی‌های سری گلکسی M و F دارد. لبه‌های ضخیم اطراف صفحه نمایش نیز حکایت از اقتصادی‌بودن A22 5G دارد. همچنین سامسونگ در این محصول از دوربین سلفی ناچ استفاده کرده است. یکی از نکات مهم صفحه نمایش این گوشی، عدم استفاده‌ از محافظ بر روی آن است. برای مقایسه، گوشی گلکسی A32 5G از محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کند و نبود این محافظ در A22 5G یکی از نقاط ضعف اصلی آن محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی A22 5G

درگاه ها و کلیدها

نحوه‌ی قرارگیری کلیدها و درگاه‌ها در گلکسی A22 5G کاملاً استاندارد می‌باشد. قسمت پایینی گوشی، شلوغ‌ترین قسمت آن بوده و درگاه USB-C 2.0 گوشی در این قسمت قرار دارد. این درگاه از فست شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در دو طرف این درگاه، بلندگو، میکروفون و همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری قرار گرفته است.

کلید پاور و کلید تنظیم صدای A22 5G در سمت راست آن جای گرفته است اما مشکل مربوط به این بخش، بالابودن بیش از حد کلید تنظیم صدا می‌باشد که دسترسی به آن را کمی دشوار کرده است. البته این مورد باعث شده تا کلید پاور کاملاً از کلید تنظیم صدا متمایز شده و مشکل استفاده‌ی ناخواسته از آن‌ها به‌طور کلی رفع شود. همچنین حسگر اثر انگشت گوشی درون کلید پاور تعبیه شده و شما می‌توانید عملکرد آن را بسته به نیاز خود تغییر دهید. عملکرد این حسگر قابل قبول بوده و سرعت و دقت آن نیاز بسیار بالا می‌باشد.

شیار سیم‌‌کارت گلکسی A22 5G در سمت چپ آن جای گرفته است. گلکسی A22 5G همانند دیگر گوشی‌های نسل جدید گلکسی، در دو نسخه‌ی تک‌سیم‌کارت و دوسیم‌کارت در دسترس کاربران قرار گرفته است. خوشبختانه هر دو نسخه‌ی این گوشی از درگاه کارت میکرو اس دی پشتیبانی کرده‌اند. قسمت بالایی گوشی کاملاً یکدست بوده و تنها میکروفون حذف نویز بر روی آن قرار دارد. گلکسی A22 5G از هیچ نوع چراغ ال ای دی مخصوص شارژ استفاده نکرده و این مورد امروزه به موضوعی استاندارد در گوشی‌‌های هوشمند تبدیل شده است.

سامسونگ گلکسی A22 5G

صفحه نمایش

صفحه نمایش ال سی دی گلکسی A22 5G در مقایسه با صفحه نمایش سوپرامولد نسخه‌ی پایه A22 ضعیف‌تر بوده و این یکی از نقاط ضعف اصلی گلکسی A22 5G محسوب می‌شود. نرخ تازه‌سازی هر دو صفحه نمایش ۹۰ هرتز است اما نسخه‌ی پایه‌ی A22 از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند که نسخه‌ی ۵G  از آن بهره نبرده است. با این وجود، گلکسی A22 رزولوشن اچ دی پلاس را ارئه داده و این در حالی است که نسخه‌ی ۵G از رزولوشن فول اچ دی پلاس و تراکم پیکسلی ۳۳۹ppi پشتیبانی کرده است. علاوه بر این، گوشی A22 5G در زمینه‌ی صفحه نمایش از برادر بزرگتر خود یعنی A32 5G نیز عملکرد بهتری داشته و این برتری به‌لطف رزولوشن و نرخ تازه‌سازی بالاتر آن بوده است.

در آزمایش‌های انجام‌شده، میزان روشنایی صفحه نمایش A22 5G به ۳۸۵ نیت رسید که عدد زیادی به حساب نمی‌آید. این گوشی از قابلیت تنظیم روشنایی خودکار نیز پشتیبانی نکرده و تصاویر آن در محیط‌های خارج از ساختمان کمی تاریک به‌نظر می‌رسند. با این حال، به‌دلیل ارائه‌ی رنگ سیاه واقعی، کنتراست تصاویر در این گوشی عالی کار شده است.

متاسفانه رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی گلکسی A22 5G از دقت نسبتاً پایینی برخوردارند. به‌‌نظر می‌رسد که سامسونگ فضای رنگ sRGB را هدف قرار داده بوده اما در این هدف خود با شکست مواجه شده است. ترکیب رنگ‌های سبز و آبی به‌درستی صورت نگرفته و نمای رنگ کلی گوشی بسیار سرد و بی‌روح می‌باشد. همچنین امکان تنظیم رنگ نیز در این گوشی ارائه نشده است. گلکسی A22 5G از فناوری HDR نیز پشتیبانی نکرده و این مورد توسط اپلیکیشن نتفلیکس نیز تایید شده است. نکته‌ی مثبت این گوشی، دریافت بالاترین گواهی L1 است که به شما اجازه می‌دهد تا از استریم با رزولوشن بالا بر روی سرویس‌هایی مانند نتفلیکس استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی A22 5G

نرخ تازه‌ سازی

گلکسی A22 5G از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز پشتیبانی کرده است. مرورگر اختصاصی سامسونگ و مرورگر گوگل کروم نیز به‌ طور کامل از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز A22 5G بهره برده‌اند. مهم‌ترین نقطه ضعف نرخ تازه‌سازی بالا، مصرف بیشتر شارژ باتری توسط آن بوده و از این رو بهتر است تا برای کارهایی مانند تماشای ویدیو از نرخ ۶۰ فریم استفاده کنید.

سامسونگ در این گوشی از قابلیت تغییر خودکار نرخ تازه‌سازی استفاده نکرده است. استفاده‌ی نادرست از این ویژگی موجب ایجاد مشکلاتی برای نرخ تازه‌سازی بالا می‌شود و خوشبختانه این مشکلات در گلکسی A22 5G مشاهده نشده است. علاوه بر این، اجرای بازی‌ها با نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ هرتز در A22 5G به آسانی انجام شده و گوشی در این زمینه مشکل خاصی ندارد.

تنها بخشی که گلکسی A22 5G به‌طور خودکار به نرخ ۶۰ هرتز سوییچ می‌کند مربوط به اپلیکیشن دوربین می‌باشد. البته این موضوع کاملاً قابل درک است چرا که نمایاب این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر برای ارائه‌ی عملکرد مناسب به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز نیاز دارد. با این وجود، گلکسی A22 5G اپلیکیشن گوگل مپس را به‌صورت ۹۰ هرتز اجرا می‌کند و این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های دیگر از این ویژگی برخوردار نیستند.

سامسونگ گلکسی A22 5G

باتری

گلکسی A22 5G از باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. سایز این باتری ۹ میلی‌متری در مقایسه با باتری ۸٫۴ میلی‌متری نسخه‌ی پایه‌ی A22 کمی بزرگ‌تر است. در آزمایش‌های انجام‌شده، این باتری توانست ۱۱۸ ساعت دوام بیاورد. این عدد در مقایسه با عمر باتری گوشی‌هایی مانند شیائومی ردمی نوت ۱۰ ۵G و پوکو M3 پرو ۵G که از ترکیب پردازنده و باتری مشابهی استفاده کرده‌اند، کمی کمتر است.

در این آزمایش‌ها، نرخ تازه‌سازی گوشی برای جستجو در اینترنت بر روی ۹۰ هرتز و در هنگام تماشای ویدیو بر روی ۶۰ هرتز قرار داده شده بود. در آزمایش بعدی، نرخ تازه‌سازی هنگام جستجو در اینترنت بر روی ۶۰ فریم قرار داده شد و در نتیجه‌ی آن، عمر باتری به ۱۱۹ ساعت افزایش یافت. سرعت شارژ گلکسی A22 5G در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده، بسیار کند بوده و دلیل این موضوع نیز استفاده از شارژر ۱۵ واتی می‌باشد. شارژ کامل باتری این گوشی ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه به‌طول می‌انجامد و پس از ۳۰ دقیقه تنها ۲۳ درصد از باتری شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی A22 5G

بلندگو

سامسونگ گلکسی A22 5G مانند تمام گوشی‌های غیرپرچمدار دیگر سامسونگ تنها از یک بلندگو در قسمت پایینی بهره برده و عملکرد این بلندگو نیز کاملاً معمولی است. با این وجود، میزان صدای این بلندگو در مقایسه با A32 5G بلندتر بوده و کیفیت بهتری دارد. A22 5G همچنین از هیچ نوع اکوالایزر داخلی برای این بلندگو استفاده نکرده و صدای دالبی اتموس آن تنها به‌سیله‌ی هدفون قابل استفاده است. توجه داشته باشید که بسیاری از گوشی‌های هم‌رده مانند ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو X3 از بلندگوی استریو بهره برده‌اند.

رابط کاربری

بدون شک رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ یکی از نقاط قوت اصلی آن‌ها می‌باشد و حتی به اعتقاد بسیاری از کاربران، ارزش اصلی گوشی‌های سامسونگ در رابط کاربری و اکوسیستم این شرکت است. خوشبختانه گوشی گلکسی A22 5G نیز بسیاری از ویژگی‌های مهم رابط کاربری One UI را ارائه داده است. A22 5G از رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده کرده است.

شرکت سامسونگ با عرضه‌ی گوشی‌های A72 ،A52 و A32 وعده داده بود تا دو به‌روزرسانی مهم اندروید را برای این گوشی‌ها منتشر کرده و تا ۴ سال از آن‌ها پشتیبانی امنیتی کند. قرار است که این رویکرد برای دیگر گوشی‌های بالا‌رده و برخی گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت نیز در نظر گرفته شود. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که گوشی A22 5G شامل این دسته از گوشی‌های سامسونگ نشده و تنها به دو به‌روزرسانی مهم اندروید دسترسی داشته باشد. این موضوع یکی از دلایل اصلی کاربران برای خرید گوشی A32 5G می‌باشد.

میان‌‌برهای لاک اسکرین در رابط کاربری جدید سامسونگ تک‌رنگ هستند در حالی که این میان‌برها در گذشته با رنگ اپلیکیشن‌ها هماهنگ بودند. همچنین ویجت جدیدی به لاک اسکرین اضافه شده که میزان استفاده‌ از گوشی را بدون نیاز به ورود به آن به شما اطلاع می‌دهد. یکی از ویژگی‌های نسبتاً مهمی که در A22 5G حذف شده، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است.

حذف این ویژگی به‌دلیل مصرف بالای شارژ آن است. بیشتر کاربران برای بازکردن قفل گوشی از حسگر اثرانگشت آن استفاده می‌کنند با این حال شما می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره‌ی گوشی نیز برای این کار بهره ببرید. البته این ویژگی از دوربین سلفی گوشی استفاده می‌کند و در نتیجه در بیشتر مواقع عملکرد مناسبی ندارد.

سامسونگ گلکسی A22 5G

سیستم‌عامل اندروید ۱۱ قابلیت جدید “تاریخچه اعلان‌ها” را دریافت کرده و این ویژگی در گوشی گلکسی A22 5G نیز مورد استفاده قرار گرفته است. دسترسی به این قابلیت از طریق بخش تنظیمات امکان‌پذیر بوده و به کمک آن می‌توان اعلان‌های دریافتی را بار دیگر بررسی کرد.

این قابلیت در حالت عادی غیرفعال بوده و برای استفاده ابتدا باید آن را فعال کنید. سیستم‌عامل اندروید ۱۱ از قابلیت جدیدی به نام “حباب‌ها” نیز برای کنترل اعلانات اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده کرده و رابط کاربری One UI 3.1 از این ویژگی پشتیبانی کرده است. این ویژگی در واقع افزونه‌ای برای قابلیت جدید مکالمات می‌باشد.

سامسونگ در گوشی A22 5G از قابلیت “اشتراک موزیک” (Music Share) نیز استفاده نکرده است. این قابلیت امکان پخش موزیک از طریق دستگاه‌های بلوتوثی متصل به گوشی‌های سامسونگ دیگران را فراهم می‌سازد. این ویژگی یکی از مواردی بود که شرکت سامسونگ در تبلیغات گوشی‌های A72 و A52 تمرکز زیادی بر روی آن داشت.

بخش تنظیمات گوشی نیز دچار تغییراتی شده و حالا سربرگ‌ها با فاصله‌‌ی بیشتری نسبت به هم قرار گرفته‌اند. همچنین آخرین جستجوهای شما به‌‌‌جای یک لیست، به‌‌صورت حباب به نمایش گذاشته می‌شوند. اپلیکیشن شماره‌گیری One UI نیز چند قابلیت‌ شخصی‌سازی را دریافت کرده است. شما می‌توانید برای این اپلیکیشن از تصویر پس‌زمینه استفاده کرده و یا از بین دو نمای پیش‌فرض، یکی را انتخاب کنید.

ویژگی‌هایی مانند دستیار صوتی بیکسبی و Samsung DeX نیز در این گوشی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. البته این ویژگی‌ها به‌طور کلی در گوشی‌های سری A پشتیبانی نمی‌شوند و تنها گوشی‌های پرچمدار بالارده‌ی سامسونگ از آن‌ها بهره برده‌اند. به‌طور کلی سامسونگ گلکسی A22 5G بسیاری از ویژگی‌های اصلی One UI 3.1 را ارائه داده و تنها از برخی از قابلیت‌های جانبی این رابط کاربری پشتیبانی نکرده است.

سامسونگ گلکسی A22 5G

بنچمارک

پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ گلکسی A22 5G یکی از محبوب‌ترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک است. این پردازنده براساس معماری ۷ نانومتری طراحی شده و از ترکیب دو هسته‌‌ی Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی Cortex-A55 با سرعت کلاک ۲٫۰ گیگاهرتز در کنار دو هسته گرافیکی Mali-G57 استفاده می‌کند. این در حالی است که پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۲۰ ۵G گوشی گلکسی A32 5G از ترکیب مشابهی استفاده کرده اما سرعت کلاک هسته‌‌های Cortex-A76 آن ۲٫۰ گیگاهرتز می‌باشد.

در آزمایش‌های گیگ‌بنچ ۵، ریلمی ۸ ۵G موفق شده تا استفاده‌ی بهتری از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ داشته باشد. به‌نظر می‌رسد که عملکرد این پردازنده تقریباً مشابه اسنپدراگون ۷۳۲G (پوکو X NFC) بوده است. با این حال، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۵۰ ۵G گوشی شیائومی می ۱۰T لایت گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است. بنچمارک AnTuTu 8 و AnTuTu 9 نیز عملکرد گرافیکی ضعیف پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ ۵G در مقایسه با دایمنسیتی ۷۲۰ و ۸۰۰U را نشان داده است. البته این موضوع به‌دلیل استفاده‌ی پردازنده‌های داینمسیتی ۷۲۰ و ۸۰۰U از هسته‌های گرافیکی بیشتر، کاملاً قابل درک است.

به‌طور کلی، پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ ۵G قدرت پردازش گرافیکی بالایی را نداشته اما در اجرای بازی‌های سبک نیز با مشکلی روبه‌رو نمی‌شود. این پردازنده علاوه بر ارائه‌ی ویژگی‌های متعدد، مصرف پایینی داشته و قیمت آن نیز بسیار مناسب می‌باشد. با این وجود اگر به‌دنبال محصولی قدرتمند برای اجرای بازی‌های سنگین هستید، به‌ راحتی می‌توانید گوشی‌های بهتری را با قیمتی مشابه گلکسی A22 5G خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی A22 5G

دوربین

بخش دوربین‌های گلکسی A22 5G جایی است که سامسونگ تغییرات زیادی را در آن ایجاد کرده است. این گوشی برخلاف نسخه‌ی پایه از دوربین ماکرو و همچنین لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین اصلی خود استفاده نکرده و رزولوشن دوربین فوق عریض آن به ۵ مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است. ترکیب دوربین‌های این گوشی در مقایسه با گلکسی A32 5G نیز ضعیف‌تر است.

سامسونگ مشخصات دقیق دوربین‌های گوشی گلکسی A22 5G را منتشر نکرده اما به‌نظر می‌رسد که دوربین اصلی این گوشی از حسگر S5KGM2 استفاده کرده است. این حسگر ۱/۲٫۰ اینچی با سایز پیکسل ۰٫۸ میکرومتر از فناوری ترکیب پیکسل ۴ به ۱ برای تولید تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این حسگر همچنین توانایی ثبت تصاویر به‌صورت ۴۸ مگاپیکسل را نیز دارد.

دوربین فوق عریض این گوشی از حسگر ۱/۵٫۰ اینچی با دریچه‌ی f/2.2 بهره برده و میدان دید آن عدد نه‌چندان جالب ۱۱۵ درجه است. متاسفانه این دوربین عملکرد مناسبی نداشته و این نکته برای حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی گوشی نیز صدق می‌کند. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی A22 5G نیز در مقایسه با دوربین‌ ۱۳ مگاپیکسلی A32 5G و ۲۰ مگاپیکسلی نسخه‌ی پایه‌ی A32 از لنز روشن‌تر f/2.0 استفاده کرده است.

سامسونگ گلکسی A22 5G

تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی A22 5G از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کاملاً شفاف و واضح می‌باشند. رنگ‌ها نیز در تصاویر این دوربین بسیار زنده و دقیق به نمایش درمی‌آیند. با این حال، تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی A22 5G جزئیات به مراتب بالاتری را نشان داده و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. البته این تصاویر فضای زیادی از حافظه‌ی گوشی را اشغال می‌کنند و سایز هر کدام از آ‌ن‌ها به ۲۰ مگابایت نیز می‌رسد.

متاسفانه خبری از دوربین تله‌فوتوی اختصاصی در A22 5G نبوده و گوشی برای ثبت این تصاویر از دوربین اصلی کمک می‌گیرد. شما می‌توانید تصاویر را با زوم ۴x ،۲x و ۱۰x ثبت کنید. کیفیت تصاویر زوم ۲x تا حد زیادی مشابه تصاویر معمولی دوربین اصلی بوده و این تصاویر از جزئیات قابل قبولی برخوردارند. با این وجود، کیفیت تصاویر ۱۰x دوربین اصلی پایین‌تر از حد انتظار می‌باشد.

دوربین فوق عریض این گوشی، ضعیف‌ترین دوربین در بین ترکیب دوربین‌های آن‌ است. تصاویر این دوربین بدون جزئیات بوده و مشکل نویز به‌وضوح در آن قابل مشاهده است. دوربین سلفی نیز نسبت به دوربین سلفی A32 5G پسرفت داشته و هیچ‌گونه قابلیت خاصی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. در طرف دیگر، تصاویر پرتره‌ی این گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و فراتر از انتظار عمل کرده است.

سامسونگ گلکسی A22 5G

جمع‌ بندی

سامسونگ گلکسی A22 5G در مقایسه با گوشی‌های A72 و A52 قدرت چندانی ندارد اما در اجرای وظایف خود عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ال سی دی ۹۰ هرتزی این گوشی شاید در نگاه اول چندان جالب به‌نظر نرسد اما قطعاً در مقایسه با دیگر گوشی‌های ۵G ارزان‌قیمت سامسونگ از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. ترکیب پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ی آن را تضمین کرده است. گلکسی A22 5G همچنین در اجرای بسیاری از بازی‌های سبک به‌صورت ۹۰ هرتز عملکرد خیر‌ه‌کننده‌ای دارد.

سامسونگ با استفاده از رابط کاربری One UI 3.1 در این گوشی، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است. این رابط کاربری یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا به جای خرید گوشی‌های شرکت‌هایی مانند شیائومی و ریلمی، از گوشی‌های سامسونگ استفاده کنند. اگر شما هم به‌دنبال یک گوشی‌ هوشمند ۵G بوده و قصد پرداخت مبلغی بیش از ۲۵۰ دلار را ندارید، سامسونگ گلکسی A22 5G  می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برایتان باشد.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
  • عمر باتری بالا
  • رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم عامل اندروید ۱۱
  • پردازنده کم مصرف و مدرن دایمنسیتی ۷۰۰
  • عملکرد مناسب دوربین اصلی

نکات منفی:

  • عدم استفاده از محافظ صفحه نمایش
  • سرعت پایین شارژ
  • بلندگوی ضعیف
  • عملکرد ضعیف دوربین فوق عریض
  • عدم پشتیبانی از فیلم‌ برداری ۴کی

نظر شما در مورد گوشی سامسونگ گلکسی A22 5G چیست؟ آیا از ویژگی‌ها و نحوه‌ی عملکرد این گوشی رضایت دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید