جریمه سنگین واتس اپ به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا -
جریمه سنگین واتس اپ به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا -
جریمه سنگین واتس اپ به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا -

جریمه سنگین واتس اپ به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا

مهدی حلوائی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - 19:21
واتس اپ

اپلیکیشن واتس اپ به علت نقض قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران توسط اتحادیه اروپا به پرداخت مبلغ ۲۶۷ میلیون دلار (۲۲۵ میلیون یورو) جریمه شد. کمیسیون حفاظت اطلاعات ایرلند (DPC) دلایل این تصمیم را در سندی ۸۹ صفحه‌ای ارائه داد و اعلام کرد که این اپلیکیشن به‌طور دقیق چگونگی کنترل اطلاعات کاربران اروپایی و ارسال این اطلاعات به شرکت فیسبوک را به کاربران اطلاع نداده است.

مطالب مرتبط:

واتس اپ موظف شده تا در نحوه‌ی اطلاع‌رسانی به کاربران خود در مورد به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات آن‌ها تغییراتی ایجاد کند. این کار باعث می‌شود تا واتس اپ از قوانین عمومی حافظت اطلاعات اتحادیه اروپا (GDPR)، که نحوه‌ی جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات توسط شرکت‌های حوزه‌ی فناوری را تعیین می‌کند، پیروی کند. واتس اپ یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی بود که در سال ۲۰۱۸ مورد هدف این قانون قرار گرفت.

سخنگوی واتس اپ در این خصوص اعلام کرد:

واتس اپ به ایجاد سرویسی امن و مطمئن متعهد است. ما تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات منتشرشده کاملاً شفاف و قابل درک باشند و قطعاً در آینده نیز همین راه را ادامه خواهیم داد. ما نسبت به تصمیم امروز (اتحادیه اروپا) کاملاً مخالف هستیم و جریمه‌های مربوط به آن را بیش از حد سنگین می‌دانیم.

تصمیم امروز کمیسیون حفاظت اطلاعات ایرلند به‌دنبال تحقیقات این سازمان در سال ۲۰۱۸ اتخاذ شد. این دومین جریمه‌ی سنگینی است که توسط اتحادیه اروپا به شرکت‌های حوزه‌ی فناوری تحمیل شده است. در جولای سال جاری (تیر) شرکت آمازون نیز به دلایل مشابه به پرداخت ۸۸۷ میلیون دلار جریمه شده بود.

نظر شما در خصوص این تصمیم اتحادیه اروپا چیست؟ آیا این جریمه واتس اپ را به ارائه‌ی توضیحات شفاف‌تر در خصوص امنیت اطلاعات کاربران وادار خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید