گزارش عرضه پیکسل ۶ گوگل با مودم mmWave 5G سامسونگ- تکفارس   
گزارش عرضه پیکسل ۶ گوگل با مودم mmWave 5G سامسونگ- تکفارس   
گزارش عرضه پیکسل ۶ گوگل با مودم mmWave 5G سامسونگ- تکفارس   

پیکسل ۶ گوگل احتمالاً به اولین مودم ۵G mmWave سامسونگ مجهز می شود

مهدی ملکی
۵ شهریور ۱۴۰۰ - 11:31
پردازنده اگزینوس سامسونگ mmWave 5G - گوگل پیکسل ۶

به لطف محبوبیت و فروش قابل توجه گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ، مودم‌های اگزینوس مدت‌ها است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ با این حال طی دهه گذشته حتی مدل ۵G این مودم‌ها در ایالات متحده آمریکا غایب بوده‌اند اما به نظر می‌رسد که با عرضه سری پیکسل ۶، گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل، این موضوع تغییر کند.

اگرچه گوگل علاقه‌ای به تایید این اخبر نشان نمی‌دهد اما گزارش‌های جدید اشاره کرده‌اند که طراحی تراشه‌های تنسور به کار رفته در گوشی‌های پیکسل ۶ مبتنی بر پردازنده‌های اگزینوس هستند. حال براساس آخرین گزارش‌های رویترز (Reuters) سامسونگ در حال فراهم کردن مودم‌های ۵G در ابعاد بالاست.

مورد قابل توجه در این بین، گزارش پیشتیبانی این مودم‌ها از mmWave 5G است که اکنون کوالکام در استفاده از آن پیشتاز است. اگر هوآوی را به دلیل مشکلات عمده‌اش در تولید محصولات و همچنین موانع ارتباط با زنجیره تامین کالایش کنار بگذاریم، در حال حاضر تنها ۳ شرکت در سراسر جهان این‌گونه مودم‌های ۵G را تولید می‌کنند: کوالکام، سامسونگ و نهایتاً، مدیاتک.

با وجود آن که اصلاً انتظار نمی‌رود که سری پیکسل ۶ گوگل بتواند به تعداد زیاد به بازار عرضه و فروش فوق‌العاده مناسبی را تجربه کند، اما همین رویه، فرصتی است تا عملکرد مودم‌های سامسونگ مورد بررسی قرار گیرد.

پردازنده اگزینوس سامسونگ mmWave 5G - گوگل پیکسل ۶

تاکنون پردازنده تمام گوشی‌های هوشمند مجهز به mmWave که در ایالات متحده به فروش رفته‌اند (از جمله پیکسل‌ها، آیفون‌ها و همچنین محصولات گلکسی) تنها توسط شرکت کوالکام طراحی و تولید شده است.

مطالب مرتبط:

البته دنبال کردن چنین رویه‌ای توسط گوگل و یا هر شرکت دیگری چندان عجیب نیست. طبق گزارشی که به تازگی توسط موسسه Juniper Research منتشر شده است، تا سال ۲۰۲۵ نیمی از درآمد مربوط به بازار گوشی‌های هوشمند مربوط به حوزه ۵G خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌های موسسه مذکور، درآمد بخش موبایل ۵G در سال جاری میلادی به ۱۰۸ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۵ به ۳۳۷ میلیارد دلار یعنی تقریباً سه برابر این مقدار خواهد رسید.

این گزارش جدید توضیح می‌دهد شرکت‌های موفق تولید کننده گوشی‌های هوشمند ۵G همان‌هایی خواهند بود که با وجود ارائه محصولاتی با تاخیر بسیار کم جهت اطمینان از دستیابی آسان کاربران به سرویس‌ها و پردازش ابری، قیمت را رقابتی نگه خواهند داشت.

به گفته همین موسسه یکی از کلیدی‌ترین اقدامات جهت افزایش پذیرش و خرید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر شبکه‌های ۵G، عرضه گوشی‌های این رده با قیمت پایین است. این موسسه پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ میلادی قیمت جهانی گوشی‌های اندروید ۶۵ درصد کمتر از گوشی‌های سری آیفون اپل خواهد بود.

طبق ادعای گزارش این موسسه این موضوع کمک می‌کند تا مدل‌های مختلف اندروید، گسترش بازار ۵G را در مناطقی مانند آمریکای لاتین سرعت بخشند.

با وجود آن که گوگل گوشی‌های اقتصادی چندانی تولید نمی‌کند اما به هر حال حق امتیاز سیستم عامل اندروید در اختیار این غول آمریکایی قرار دارد و شاید با عرضه سری پیکسل ۶ و تحولات پس از آن، نهایتاً شاهد توسعه بخش موبایل گوگل باشیم تا بخش سخت‌افزار این شرکت نیز حداقل به سمت محبوبیت نرم‌افزارش حرکت کند.

این پیشرفت حداقل روی کاغذ به سادگی توسط گوگل و سامسونگ قابل انجام است. یکی از آزمایشگاه‌های این غول کره‌ای با ترکیب فرکانس ۴۰ مگاهرتز ۴G و ۸۰۰ مگاهرتز ۵G در mmWave، موفق به دست‌یابی به سرعت ۵.۲۳ گیگابیت بر ثانیه در دستگاه تجاری موجود شد.

این آزمایش از طریق گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S20 پلاس صورت گرفت. بنابراین مودم‌های این شرکت شاید همان چیزی باشد که به گوگل برای تصاحب قسمتی از بازار ۵G کمک خواهد کرد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید