تیزرهای رسمی جدیدی از سامسونگ گلکسی واچ ۴ منتشر شد - تکفارس 
تیزرهای رسمی جدیدی از سامسونگ گلکسی واچ ۴ منتشر شد - تکفارس 
تیزرهای رسمی جدیدی از سامسونگ گلکسی واچ ۴ منتشر شد - تکفارس 

تیزرهای رسمی جدیدی از سامسونگ گلکسی واچ ۴ منتشر شد

مهدی ملکی
۶ مرداد ۱۴۰۰ - 10:06
سامسونگ گلکسی واچ ۴

سامسونگ آماده است که تغییر قابل توجهی در نرم‌افزار ساعت‌های هوشمند خود انجام دهد. طبق تایید همین شرکت کره‌ای، از این پس سیستم عامل گوگل ور او اس (Wear OS) جایگزین تایزن این شرکت خواهد شد. به این ترتیب رابط کاربری وان UI شخصی سازی شده سامسونگ طبق سیستم عامل جدید گوگل طراحی شده است تا کاربران ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ این شرکت با تجربه‌ای نو مواجه شوند.

این رابط کاربری به شدت با چیزی که پیش‌تر روی ساعت‌های سامسونگ دیده بودیم متفاوت است و تیزرهای زیر بهترین مثال برای بیان آن تلقی می‌شود. در انتهای هر دو تیزر مذکور شما گوگل مپس را مشاهده خواهید کرد که قبلاً هرگز روی تایزن عرضه نشده بود. فروشگاه پلی گوگل نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده به این ساعت‌هاست که مدت‌ها از فقدان آن رنج می‌بردند.

از طرفی اپلیکیشن‌های این رابط کاربری جدید برخلاف تایزن که به صورت دایره‌وار چیده شده بودند، به صورت شش ضلعی در جای خود قرار گرفته‌اند. وجود رهگیر موقعیت مبتنی بر GPS و ویژگی‌های رایج ساعت مانند قدم شمار و رهگیر خواب، از دیگر مواردی است که در این تیزرها مشاهده می‌شود.

مطالب مرتبط:

اکثراً می‌توان دید که هنوز هم اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل جایگزین اپلیکیشن‌های خود سامسونگ نشده‌اند. برای نمونه می‌توان به وجود سامسونگ هلث (Samsung Health) و بیکسبی (Bixby) اشاره کرد.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک به رابط کاربری بسیار ساده‌ای مجهز است و واچ فیس‌های آن جدی‌تر به نظر می‌رسند؛ تا جایی که به شما القا می‌شود با یک ساعت مکانیکی واقعی روبه‌رو هستید. واچ فیس‌های سامسونگ گلکسی واچ ۴ پایه اما بیشتر به سمت ارائه تجربه‌ای جذاب حرکت کرده‌اند.

دو مدل از سری ساعت‌های هوشمند واچ ۴ همراه با گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ در رویداد روزهای آتی سامسونگ معرفی خواهند شد. ساعت‌های مذکور به پردازنده جدید اگزینوس W920 همین شرکت مجهز هستند.

اگرچه اطلاعات کامل این محصولات هنوز هم منتشر نشده‌اند اما منابع غیر رسمی گزارش‌های قابل توجهی را منتشر کرده‌اند. با توجه به یکی از این گزارش‌ها،‌ گلکسی واچ ۴ باید دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی باشد، چرا که گلکسی واچ ۳ به حافظه داخلی ۸ گیگابایت مجهز بود و مدتی پیش شایعاتی مبنی بر تجهیز این سری به دو برابر حافظه ساعت‌های هوشمند نسل پیش سامسونگ منتشر شده بود.

احتمالاً این افزایش حافظه به دلیل استفاده از سیستم عامل ور او اس شرکت گوگل است. این تغییر به کاربران اجازه می‌دهد که به اپلیکیشن‌های پوشیدنی فروشگاه گوگل پلی دسترسی داشته باشند و همچنین به لطف حافظه بیشتر، افزون بر قطعه‌های صوتی ذخیره شده، اپلیکیشن‌های بیشتری را نیز نصب کنند.

گزارش پیشین همین وب‌سایت همچنین اشاره کرده بود که پردازنده جدید قادر به پردازش سریع‌تر اطلاعات به اندازه ۱.۲۵ برابر و کارایی گرافیکی ۸.۸ برابر روان‌تر نسبت به اگزینوس ۹۱۱۰ است.

این تراشه‌های کاملاً جدید در کنار ۱.۵ گیگابایت رم درون سری گلکسی واچ ۴ مورد استفاده قرار خواهند گرفت که خود یک ارتقای کامل نسبت به سری‌های پیشین است. به این ترتیب قدرت مورد نیاز برای اجرای رابط کاربری وان UI مبتنی بر ور او اس شرکت گوگل برای سری گلکسی واچ ۴ فراهم می‌شود و کاربران احتمالاً با تجربه مناسب و خوشایندی روبه‌رو خواهند شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید