تصاویر قاب پیکسل ۶ صحت رندرهای پیشین را تایید می کنند - تکفارس 
تصاویر قاب پیکسل ۶ صحت رندرهای پیشین را تایید می کنند - تکفارس 
تصاویر قاب پیکسل ۶ صحت رندرهای پیشین را تایید می کنند - تکفارس 

تصاویر قاب پیکسل ۶ صحت رندرهای پیشین را تایید می کنند

مهدی ملکی
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 10:17
گوگل پیکسل ۶

ما تاکنون رندرهای گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را که پیش‌تر منتشر شده بودند، مشاهده کردیم. این رندرهای غیررسمی طراحی جدید این دستگاه‌ها، مخصوصاً‌ طراحی دوربین عجیب آن را به نمایش گذاشته بودند. با این حال نمی‌توانستیم درباره صحت آن‌ها نظر دهیم.

اکنون تصاویری از قاب‌های محافظ برای دو گوشی هوشمند مورد انتظار گوگل منتشر شده است که دقیقاً با رندرهای گذشته مطابقت دارد.

گزارش‌های غیررسمی اشاره کرده‌اند که پیکسل ۶ به یک نمایشگر تخت ۶.۴ اینچی امولد (AMOLED) و پیکسل ۶ پرو، به نمایشگری مشابه اما با ابعاد ۶.۷ اینچ مجهز خواهد شد.

همچنین گفتنی است که هر دو نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی از یک روزنه دوربین در قسمت بالا و میانی استفاده می‌کنند؛ از سوی دیگر، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد و انتظار می‌رود که فارغ از مدل، آن را روی تمام محصولات سری پیکسل ۶ مشاهده کنیم.

در حال حال حاضر رزولوشن تصویربرداری هر سه لنز پشتی پیکسل ۶ پایه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما منبع تایید کرده که نمایشگر این نمایشگر دارای ابعاد ۶.۴ اینچی و یک حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در زیر آن قرار دارد.

دکمه‌های پاور و تنظیم صدا پیکسل ۶ در کناره سمت راست آن قرار گرفته‌اند اما شیار سیم‌کارت در کناره سمت چپ دستگاه نمایان است. در قسمت پایین و زیرین می‌توان درگاه USB-C را مشاهده کرد که توسط دو روزنه جهت جای‌گیری بلندگو و میکروفون احاطه شده است.

همچنین می‌توان تایید کرد که هیچ درگاه جک صدای ۳.۵ میلی‌متری در پیکسل ۶ وجود ندارد. بنابراین شما باید برای پخش موسیقی، کاملاً بر درگاه USB-C اکتفا کنید. پیکسل ۶ دارای ۸.۹ میلی‌متر ضخامت (۱۱.۸ میلی‌متر همراه با برجستگی دوربین) خواهد بود و از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در قسمت نرم‌افزار شاهد اجرای اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض خواهیم بود. احتمال می‌رود که گوگل در این بخش دست به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها جدیدی بزند. ممکن است که برخی از این ویژگی‌ها مستقیماً از پیکسل‌های قدیمی الهام گرفته شوند. انتظار می‌رود که با گذشت زمان، اطلاعات و جزئیات بیشتری از این سری گوشی‌های هوشمند جدید گوگل منتشر شود.

گوگل در چند سال گذشته تغییرات چندان زیادی در گوشی های سری پیکسل خود ایجاد نکرده است، اما به نظر می‌رسد که امسال این غول تکنولوژی آماده‌ی شوکه کردن دنیای موبایل است. جدای از رندرهای امروز، رندرهایی که از نسل بعدی پیکسل های گوگل فاش شده‌ است، دید بهتری درباره تغییرات احتمالی این گوشی‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط:

همچنین از دیگر شایعات منتشر شده طی ماه‌های گذشته، استفاده از پردازنده ۵ نانومتری شخصی‌سازی شده گوگل در عوض پردازنده‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام است. در صورتی که شایعات یاد شده حقیقت داشته باشند، این پردازنده همراه با یک واحد پردازش گرافیک Mali G78 به کار گرفته خواهد شد.

بسیاری از طرفداران گوشی‌های پیکسل همزمان با انتشار رندرهای یاد شده، از احتمال به حقیقت پیوستن آن‌ها و عرضه رقیبی جدی برای مدل‌های آیفون اپل و سری گلکسی S سامسونگ، خوش‌حال هستند. ممکن است که ما مدت کوتاهی پس از عرضه رسمی اندروید ۱۲ شاهد رونمایی از پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو باشیم. طبق معمول مدل پایه گوشی‌های هوشمند گوگل در اوایل ماه سپتامبر، مدل پرو در ماه اکتبر میلادی معرفی و روانه بازار می‌شود.

از همین حالا می‌توان هیجان ایجاد شده برای مشاهده پیکسل ۶ پرو این شرکت را مشاهده کرد. به این ترتیب می‌توان تصور کرد که برخی از کاربران آیفون که علاقه زیادی به مهاجرت به سمت اندروید دارند، سرانجام تصمیم به خرید این گوشی هوشمند بالارده بگیرند. البته هیچ چیز قطعی نیست و ما تنها در حال برآورد کردن احتمالات هستیم. اپل به زودی در مراسم WWDC پیش‌نمایش iOS 15 را رونمایی خواهد کرد که مسلماً روی تصمیم بسیاری از افراد و مخصوصاً طیفی که ذکر شد، تاثیرگذار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا گوگل می‌توان با سری پیکسل ۶ خود به سمت رقابت تنگانگ با اپل و دیگر بازیکنان اصلی بازار اشباع گوشی‌های هوشمند حرکت کند؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید