همکاری AMD و سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اگزینوس - تکفارس 
همکاری AMD و سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اگزینوس - تکفارس 
همکاری AMD و سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اگزینوس - تکفارس 

همکاری AMD و سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اگزینوس

محمدحسین فرقانی
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - 17:23
اگزینوس

دکتر لیسا سو، مدیرعامل شرکت ای ام دی (AMD)، حین حضورش در مراسم کامپیوتکس ۲۰۲۱ (Computex 2021) درحالی‌که داشت از سری جدید پردازنده‌های گرافیکی شرکتش یعنی Radeon RX 6000M پرده‌برداری می‌کرد، خبر از تعمیم گرافیک‌های RDNA 2 ای ام دی به چیپست‌های اگزینوس شرکت سامسونگ داد.

این اولین باری است که از این فناوری بر روی تراشه‌های یک گوشی هوشمند استفاده می‌شود.

انتظار می‌رود اولین محصولی که با استفاده از گرافیک RDNA 2 شرکت ای ام دی ساخته خواهد شد، تراشهٔ اگزینوس ۲۲۰۰ باشد که احتمالاً بر روی نوت‌بوک‌ها و تبلت‌های سامسونگ تا پایان امسال مورد استفاده قرار گیرد. نوت‌بوک‌هایی که علاوه بر این تراشه‌ها به پردازنده‌‌های ای ام دی رایزن مجهز شده‌اند از ویژگی‌هایی مانند اسمارت اکسس مموری (که به پردازنده اجازه‌ی دسترسی به حافظه‌ی GDDR6 تراشه‌ی گرافیکی را می‌دهد) و فناوری اسمارت شیفت (که با توجه به نیاز سیستم انرژی مورد نیاز را بین پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی تقسیم می‌کند) نیز بهره‌مند خواهند شد.

اگزینوس

مطالب مرتبط:

البته این احتمال نیز وجود دارد که شاهد این تراشه به‌صورت مداری مجتمع یا به‌اصطلاح «سامانه روی یک تراشه» بر روی گوشی‌های هوشمند نیز باشیم. حریف اصلی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ (به‌همراه گرافیکی که از سوی ای ام دی تأمین می‌شود)، چیپست اپل M1 است که به‌تازگی برای آیپد پرو عرضه شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید