ای ام دی پردازنده های نسل سوم ای پی وای سی را معرفی می‌کند - تکفارس 
ای ام دی پردازنده های نسل سوم ای پی وای سی را معرفی می‌کند - تکفارس 

ای ام دی پردازنده های نسل سوم ای پی وای سی را معرفی می‌کند

حامد شهرزاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 11:58
amd

شرکت ای ام دی که پردازنده‌های مختلف مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ را تولید می‌کند، فردا میزبان پخش مستقیم برای معرفی محصول جدید خود خواهد بود، جایی که آن‌ها پردازنده‌های نسل جدید مخصوص سرور خود را اعلام می‌کنند. انتظار می‌رود که ای ام دی پردازنده نسل سوم ای پی وی سی را بر اساس هسته زن ۲ رم عرضه کند و همچنین جزئیات بیشتری در مورد پردازنده جدید میلان خود را فاش کند.

با توجه به اطلاعات منتشرشده در مورد پردازنده میلان، انتظار می‌رود که این پردازنده بر اساس هسته زن ۳ در پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۵۰۰۰ باشد.

این پخش زنده توسط دکتر لیزا سو، مدیر عامل ای ام دی، فارست نورود، مدیر ارشد فنی دن مکنامارا، مدیر ارشد فنی مارک پیپرمستر، و رئیس مرکز تجارت داده‌ها و واحد راه حل‌های تعبیه شده میزبانی خواهد شد.

اگرچه هنوز جزئیات پردازنده‌های جدید اعلام نشده است، اما ای ام دی آن‌ها را به عنوان یک پردازنده مناسب برای استفاده در موارد مختلف از جمله مرکز ملی تحقیقات علمی تحقیقات انرژی در برکلی، کالیفرنیا که از آن‌ها در ابررایانه‌های جدید خود استفاده می‌کنند، انتخاب کرده است.

به نظر می‌رسد که پردازنده‌های سرور ای ام دی از همین حالا با تقاضای مناسب مواجه شده است. پیش از این اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت پردازش ابری و میزبان دامنه وب‌سایت‌های اروپا با نام یونوس، به‌زودی محصولات جدید تولیدشده توسط پردازنده‌های ای ام دی رایزن و ای ام دی ای پی وای سی را معرفی کرد.

پردازنده‌های جدید ای ام دی با بازخورد مثبت کاربران خانگی و تجاری مواجه شده است

ای ام دی

شرکت ای ام دی اخیراً در محک‌های مختلف دارای عملکرد بسیار خوبی بوده است و از سایر محصولات مشابه پیشی گرفته است. بنابراین، پیشرفت چشمگیری در وضعیت کلی این شرکت حاصل شده است.

یونوس بیان کرد که تاکنون، سرورهای این شرکت فقط ار پردازنده‌های کمپانی اینتل استفاده می‌کرده و متوجه شده است که پردازنده‌های ای ام دی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. بنابراین، سهم این پردازنده‌ها برای استفاده در سرور در حال افزایش است. این شرکت به گزارشی از وب‌سایت خبری تامس هاردورد اشاره کرد که در آن بیان شده بود که رشد پردازنده‌های ای ام دی در سرورهای مختلف چشمگیر بوده است.

یونوس با توجه به گزارش‌های مختلف شرکت ای ام دی، شروع به تهیه لیستی از گزینه‌های احتمالی میزبانی پردازنده‌های ای ام دی رایزن ۵ پرو ۳۶۰۰، ای ام دی رایزن ۷ پرو ۳۷۰۰ و ای ام دی ای پی وای سی ۷۳۰۲ پی کرده است.

ای ام دی در حال جلب توجه شرکت‌های میزبان سرور است

یونوس اکنون یک صفحه اختصاصی برای کمک به کاربران به‌منظور پیکربندی سرورهای مبتنی بر ای ام دی خود ایجاد کرده است. می‌توانید چهار پردازنده ای ام دی را با مقادیر مختلف رم همراه کنید و از هارد دیسک یا حافظه اس اس دی استفاده کنید. به‌طور پیش‌فرض، همه سرورها سیستم‌عامل لینوکس را اجرا می‌کنند و در صورتی که قصد دارید از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید، نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتر وجود دارد.

اگر به دنبال یک سیستم ارزان‌قیمت هستید، گزینه‌های پیکربندی رایزن ۵ پرو ۳۶۰۰ با پرداخت ۵۵ پوند در ماه از سیستم پایه با ۳۲ گیگابایت رم دی دی آر ۴ و حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت در نوع هارددیسک شروع می‌شود. از طرف دیگر، پیکربندی سرور ای پی وای سی ۷۳۰۲ پی از سیستم پایه با ۱۲۸ گیگابایت رم دی دی آر ۴ و ۱ ترابایت حافظه ان وی ام ای اس اس دی با قیمت ۱۸۰ پوند در ماه شروع می‌شود.

به‌منظور جلب بیشتر افراد برای استفاده از سیستم جدید، یونوس اعتبار حداکثر ۱۰۰ پوندی را برای کاربران جدید سرورهای مبتنی بر ای ام دی فراهم می‌کند.

سرانجام، باید دید که آیا شرکت ای ام دی می‌تواند اینتل را همانطور که در پردازنده خانگی شکست داد، در پردازنده‌های سرور شکست دهد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.