بزرگترین سنسور دوربین موبایل دنیا در داخل یک گوشی هوشمند از شرکت شارپ - تکفارس 
بزرگترین سنسور دوربین موبایل دنیا در داخل یک گوشی هوشمند از شرکت شارپ - تکفارس 

بزرگترین سنسور دوربین موبایل دنیا در داخل یک گوشی هوشمند از شرکت شارپ

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:42
لایکا

به نظر می‌رسد شرکت لایکا یک شریک تجاری جدید برای دوربین‌های موبایلی خود پیدا کرده است. این شرکت هفته پیش همکاری خود با هواوی را به‌خاطر تحریم‌های آمریکا قطع کرد. شرکت شارپ یک گوشی جدید به نام Aquos R6 در ژاپن معرفی کرده که از لنزهای لایکا برای دوربین آن استفاده شده است. این لنز در حال حاضر، دارای بزرگترین سنسور دوربین موبایلی دنیا است.

مطالب مرتبط:

این سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با سایز ۱ اینچ از نظر مشخصات شبیه به سنسور رده‌بالای RX100 سونی در دوربین‌های کامپکت این شرکت است و دومین سنسور ۱ اینچی دنیاست که در داخل یک گوشی هوشمند استفاده شده است. اولین گوشی، متعلق به شرکت پاناسونیک بود که با نام CM1 در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ هرچند که این گوشی، جزو هندست‌های جریان اصلی بازار نبود. در حال حاضر، نزدیک‌ترین رقیبی که مجهز به یک سنسور تقریباً ۱ اینچی است  گوشی جدید می ۱۱ الترا شیائومی است که سایزی برابر ۱/۱.۱۲ اینچ دارد.

لنز دوربین گوشی Aquos R6 همچنین با داشتن فاصله کانونی ۱۹ میلیمتر عریض‌تر از هر لنزی دیگری روی گوشی‌های هوشمند است. البته شما برای داشتن فاصله‌های کانونی مناسب روی این دوربین نیاز به استفاده از زوم دیجیتالی آن خواهید داشت. در پشت گوشی و در کنار این دوربین، از یک فلاش LED و یک سنسور مدت زمان پرواز نیز استفاده شده است.

یکی دیگر از مشخصه‌های خوب گوشی Aquos R6 نمایشگر آن است که شارپ نام آن را IGZO OLED گذاشته است. این نمایشگر یک پنل ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۰x۱۲۶۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت است و نرخ نوسازی آن از ۱ تا ۲۴۰ هرتز قابل تغییر است. اکثر گوشی‌های اندرویدی تا الان موفق به ارایه نمایشگرهای اولد با نرخ نوسازی متغیر نشده‌اند.

سایر مشخصات R6 شامل چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، ۱۲ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌شوند. این گوشی، از ماه ژوئن در ژاپن به فروش خواهد رفت و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.