جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ از فناوری شرکت لایکا استفاده خواهد کرد - تکفارس 
جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ از فناوری شرکت لایکا استفاده خواهد کرد - تکفارس 

جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ از فناوری شرکت لایکا استفاده خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 18:00
اسنپدراگون 888

شرکت کوالکام در نظر دارد تا نسخه‌ی ضعیف‌تر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را روانه‌ی بازار کند. این خبر توسط رلند کوانت، افشاکننده‌ی معروف اعلام شده است و به ادعای او، این نسخه از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به مودم ۵G مجهز نخواهد بود.

از این پردازنده (SM8325) در گوشی‌های هوشمند میان‌رده استفاده خواهد شد و هنوز مشخص نیست که چه تفاوتی با پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد داشت. از آن جا که SM8325 نسخه‌ی ضعیف‌تر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ است، احتمال می‌رود براساس معماری ۵ نانومتری تولید شود.

SM8450

کوانت اعلام کرده است که شرکت کوالکام در حال انجام آزمایش بر روی این پردازنده است. این تراشه با نام “وایپیو” (Waipio) شناخته شده و شماره مدل آن SM8450 می‌باشد. به احتمال زیاد در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی از این پردازنده رونمایی خواهد شد.

کوالکام در حال آزمایش پردازنده‌های هماهنگ با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. اخیراً شرکت کوالکام با شرکت لایکا (Leica) قرارداد همکاری بسته و از همین رو احتمال می‌رود که دوربین‌های گوشی‌های مجهز به این پردازنده از قابلیت‌های جدیدی بهره ببرند. آزمایش فعلی بر روی ماژول “لایکا ۱” تمرکز دارد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ توسط شرکت سامسونگ تولید شده بود و این شرکت اخیراً اعلام کرده که مودم‌های ۵G (اسنپدراگون X62 و اسنپدراگون X65) براساس معماری ۴ نانومتر ساخته شده است. هنوز مشخص نیست که پردزانده‌های جدید کوالکام براساس چه معماری ساخته خواهند شد. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که کوالکام در ساخت این پردازنده‌ها از معماری ۵ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد و در سال ۲۰۲۲ میلادی، معماری ۴ نانومتری TSMC را جایگزین آن خواهد کرد.

SM7325

به گفته‌ی کوانت، پردازنده‌ی SM7325 شامل یک هسته‌ی ۲٫۷ گیگاهرتزی، سه هسته‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز خواهد شد. همچنین این پردازنده از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی UFS 3.1 پشتیبانی خواهد کرد. احتمال دارد که محصول نهایی توانایی پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت رم را نیز داشته باشد.

همچنین براساس اخبار، یک پردازنده‌ی میان‌رده‌ی دیگر به نام اسنپدراگون ۷۷۵ (SM7350) نیز در دست ساخت قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید