ایسوس زنفون ۸ و ۸ فلیپ معرفی شدند - تکفارس 
ایسوس زنفون ۸ و ۸ فلیپ معرفی شدند - تکفارس 

ایسوس زنفون ۸ و ۸ فلیپ معرفی شدند

افشین نوری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:20
ایسوس زنفون ۸ و ۸ فلیپ معرفی شدند - تکفارس 

در حالیکه سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند بر سر مشخصات هندست‌هایشان با یکدیگر رقابت می‌کنند، ایسوس دو گوشی جدید معرفی کرده است که طراحی‌های منحصربه‌فردی دارند. یکی از آن‌ها به خاطر سایز کوچک‌اش مورد توجه همگان قرار گرفته، چراکه در حال حاضر کوچکترین گوشی پرچمدار اندرویدی دنیاست و دیگری مجهز به یک دوربین چرخشی هیجان‌انگیز است که در نوع خود واقعاً منحصربه‌فرد است.

ایسوس زنفون ۸

ایسوس زنفون ۸ دارای ابعاد ۱۴۸x۶۸.۵x۸.۹ میلیمتر است و ۱۶۹ گرم وزن دارد. این گوشی هرچند به‌اندازه آیفون ۱۲ مینی کوچک نیست، اما از اکسپریا ۵ مارک III با ابعاد ۱۵۷x۶۸x۸.۲ میلیمتر و وزن ۱۶۸ گرم کوچکتر است. البته زنفون ۸ هم مثل اکسپریا ۵ مارک III از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد. این گوشی در بخش نرم‌افزار، سیستم عامل اندروید ۱۱ را در کنار رابط کاربری ZenUI 8 اجرا می‌کند.

زنفون ۸ دارای نمایشگر ۵.۹ اینچی آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰p و نسبت تصویر ۲۰:۹ است که آن را کوچکتر از اکسپریا با نسبت تصویر ۲۱:۹ می‌کند. این گوشی از محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ویکتس و همچنین استاندارد IP68 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار بهره می‌برد و در واقع اولین گوشی ایسوس با استاندارد IP است.

ایسوس زنفون ۸

نمایشگر زنفون ۸ دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتز بوده و از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه ۱۱۲ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و دارای حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت است. در زیر نمایشگر هم از یک حسگر اثر انگشت استفاده شده است.

در پشت دستگاه شاهد یک سیستم دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. دوربین اصلی گوشی از همان سنسور IMX686 که بر روی گوشی‌های سری زنفون ۷ استفاده شده بود بهره می‌برد و دارای اندازه پیکسلی ۰.۸ میکرومتر است. این دوربین دارای فیلتر Quad Bayer و قابلیت اتوفوکوس Dual Pixel است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به لرزشگیر اپتیکی (OIS) و امکان ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه نیز اشاره کرد. امکان ضبط ویدیوهای ۴K و ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه هم با این دوربین وجود دارد. ضمناً سیستم میکروفون سه‌گانه این دوربین از فناوری زوم صوتی OZO و قابلیت نویز کنسلینگ بهره می‌برد.

ایسوس زنفون ۸

اما دوربین التراواید گوشی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 با سایز پیکسلی ۱.۴ میکرومتر و قابلیت اتوفوکوس Dual Pixel است که با داشتن فاصله کانونی ۱۴.۳ میلیمتر می‌تواند برای عکاسی ماکرو از فاصه ۴ سانتی‌متر مورداستفاده قرار گیرد. این دوربین همچنین امکان ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

دوربین سلفی زنفون ۸ یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX663 با سایز پیکسلی ۱.۲۲ میکرومتر است که از قابلیت اتوفوکوس Dual Pixel و امکان ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

ایسوس زنفون ۸

ایسوس گوشی زنفون ۸ را به سخت‌افزار‌های صوتی خوبی مجهز کرده که از آن جمله می‌توان به جک صوتی ۳.۵ میلیمتر، دو اسپیکر خطی با امپلی‌فایرهای دوگانه Cirrus Logic و پشتیبانی از فناوری صوتی Dirac HD اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن Audio Wizard به شما اجازه خواهد داد تا با اکوالایزر دستگاه تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

ایسوس زنفون ۸

زنفون ۸ در بخش اتصالات یک پورت USB-C دارد که فناوری شارژ ۳۰ وات HyperCharge برای شارژ سریع و امن پشتیبانی می‌کند، اما این پورت فقط امکان اتصال سیمی USB 2.0 را دارد.

مطالب مرتبط:

اما این گوشی در بخش بی‌سیم امکانات خوبی دارد و از شبکه ۵G با باندهای مختلف و همچنین جدیدترین پروتکل Wi-Fi 6E  و بلوتوث ۵.۲  پشتیبانی می‌کند. این هندست دارای شیار کارت نانوسیم بوده و متاسفانه هیچ شیار microSD ندارد.

ایسوس این گوشی را با دو حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و سه حافظه رم ۶، ۸ و ۱۶ گیگابایت معرفی کرده است. همچنین یک دکمه هوشمند آبی‌رنگ در کنار هندست وجود دارد که می‌تواند برای انجام سه عمل مختلف تنظیم گردد.

زنفون ۸ هم‌اکنون در اروپا و تایوان به قیمت پایه ۶۰۰ یورو قابل‌دسترس است. البته قیمت آن در انتهای این ماه به ۶۷۰ یورو افزایش خواهد یافت. این هندست در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد، اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

ایسوس زنفون ۸ فلیپ

همانطور که از اسم زنفون ۸ فلیپ پیداست، مشخصه اصلی آن دوربین چرخشی‌اش است. در داخل ماژول دوربین چرخشی هندست، سه دوربین وجود دارد که دو تای آن‌ها همان دوربین‌های زنفون ۸ هستند و دوربین سوم یک لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی ۳ برابر است. هیچ دوربین سلفی در جلوی دستگاه وجود ندارد و درواقع نقطه قوت گوشی این است که شما با دوربین‌های اصلی و التراواید قادر به گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای سلفی خواهید بود.

ایسوس زنفون ۸ فلیپ

زنفون ۸ فلیپ مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ است و از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد. این گوشی درای سه شیار از جمله یک شیار کارت microSD است.

زنفون ۸ فلیپ درواقع همان زنفون ۷ با یک چیپست جدید است و بقیه مشخصات آن‌ها تقریباً مشابه هم هستند. نمایشگر زنفون ۸ فلیپ یک پنل ۶.۶۷ اینچی آمولد با رزولوشن +۱۰۸۰p و نسبت تصویر ۲۰:۹ است که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. البته این نمایشگر به‌اندازه صفحه‌نمایش زنفون ۸ روشن نیست و دارای حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت است.

ایسوس زنفون ۸ فلیپ

دوربین سه‌گانه زنفون ۸ شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686، سنسور التراواید ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 و سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی OmniVision می‌شوند. دوربین اصلی گوشی امکان ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارد و دوربین التراواید آن فقط قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است. اما دوربین تله‌فوتو گوشی تنها می‌تواند ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کند و دارای بزرگنمایی اپتیکی ۳ برابر و بزرگنمایی دیجیتالی ۱۲ برابر است. هر سه دوربین زنفون ۸ فلیپ دارای پوشش گوریلا گلس ۳ هستند.

ایسوس زنفون ۸ فلیپ

 انرژی زنفون ۸ فلیپ را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ ۳۰ وات HyperCharge  تامین می‌کند. این گوشی به‌لطف چیپست جدیدش، از اتصال بی‌سیم Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند و همانند سری زنفون ۷ از فناوری صوتی aptX Adaptive بهره می‌برد.

زنفون ۸ فلیپ فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است، اما دارای اسپیکرهای استریو با امپلی‌فایرهای اختصاصی NXP و استاندارد Hi-Res Audio است. این اسپیکرها توسط شرکت Dirac Research تنظیم شده‌اند.

ایسوس زنفون ۸ فلیپ

ایسوس زنفون ۸ فلیپ هم‌اکنون در اروپا و تایوان به قیمت پایه ۸۰۰ یورو قابل‌خرید است و شما می‌توانید آن را از وب‌سایت رسمی ایسوس تهیه کنید. نحوه عرضه آن در سایر کشورها نیز به‌زودی اعلام خواهد شد. این هندست همانند زنفون ۸ با یک شارژر ۳۰ واتی در جعبه عرضه خواهد شد، اما علاوه بر آن، یک کیس محافظتی Active Case هم در جعبه گوشی وجود خواهد داشت که کاربرد آن قفل کردن مکانیسم چرخشی دوربین‌ها در هنگام تکان‌های شدید گوشی خواهد بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.