بررسی ویدیویی لپ تاپ ایسوس ROG زفیروس G15 - تکفارس 
بررسی ویدیویی لپ تاپ ایسوس ROG زفیروس G15 - تکفارس 

بررسی ویدیویی لپ تاپ ایسوس ROG زفیروس G15

مهدی ملکی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی ویدیویی لپ تاپ ایسوس ROG زفیروس G15

زمانی که سال گذشته میلادی لپ تاپ ایسوس ROG زفیروس G14 به بازار عرضه شد، بسیاری از معادلات را تغییر داد. لپ تاپ مذکور علی‌رغم وزن سبک، به پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندی مجهز بود که بهتر از هر لپ تاپ هم‌رده خود، بازی‌ها را اجرا می‌کرد. آیا ایسوس ROG زفیروس G15 هم با ذهنیت یکسانی پا به عرصه گذاشته است؟ در حقیقت مدل پیشین این سری تنها از لپ تاپ‌های گیمینگ هم‌رده خود بهتر به نظر نمی رسید؛ بلکه این لپ تاپ بهتر از تمام محصولات هم‌قیمت خودش ظاهر شد.

زمانی که ابتدا اخبار عرضه مدل جدید این لپ تاپ به گوش رسید، بسیاری به این فکر می‌کردند که چطور می‌توان عملکرد آن را بهتر کرد؟ گویا ایسوس نیز دغدعه مشابهی داشته است. این لپ تاپ با حفظ ترکیب برنده، اندکی بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر شده است تا باری دیگر با قیمت مناسب خود بازار را تصاحب کند.

شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد ایسوس ROG زفیروس G15 را پردازنده آن دانست. تمام مدل‌های ROG زفیروس G15 به پردازنده‌های هشت هسته رایزن ۹ ۵۹۰۰HS شرکت AMD مجهز هستند. مدلی که در این بررسی به آن پرداخته می‌شود، به یک کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3070 و ۱۶ گیگابایت رم مجهز است که به لطف حافظه ۱ ترابایتی خود، هر چیزی را ممکن می‌سازد. البته باید توجه داشت که این مدل، نسخه پایه ROG زفیروس G15 نیست.

مطالب مرتبط:

نسخه پایه این لپ تاپ به یک کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. جدای از این دو مدل، دستگاه‌های مبتنی بر کارت گرافیک RTX 3080 با رم‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت هم دیده می‌شوند که مشخصاً قیمت بیشتری هم دارند. با این حال به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ مورد بررسی ما بهترین پیکربندی ممکن، مناسب‌ترین قیمت را داراست.

علاوه بر پردازنده AMD مذکور، نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز نمایشگر کواد اچ‌دی (QHD) نیز در تمام مدل‌های ایسوس ROG زفیروس G15 یکسان است. این اولین سالی است که ما دستگاه‌هایی ۱۵ اینچی را می‌بینیم که به چنین نمایشگرهایی مجهز شده‌اند. گویا شرکت‌های تولیدکننده سرانجام به این باور رسیده‌اند که مشخصات این لپ تاپ‌ها به اندازه‌ای قوی شده است که بتواند از مزایای چنین نمایشگرهایی بهره‌مند شود.

اگر اندکی در حوزه فناوری تجربه کسب کرده باشید به خوبی می‌دانید که رزولوشن مذکور، همان ۴ کی (۴K) است. بنابراین آیا سخت‌افزار این دستگاه‌ها و مخصوصاً این لپ تاپ جدید ایسوس همان‌طور که ما از آن‌ها دفاع کردیم، قادر به اجرای بازی‌ها روی چنین کیفیتی هستند؟ خوشبختانه بله. شما در ادامه می‌توانید برررسی ویدیویی این لپ تاپ که به صورت اختصاصی در تکفارس تهیه شده است را مشاهده و یا دریافت کنید.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

 

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • روزبه کشاورزی گفت:

    سلام مثل همیشه عالی دمتون گرم – کاش همه نقد ها رو به صورت ویدیویی می زاشتید
    بی صبرانه منتظرم نقد لبتاپ asus rog strix g17 2021 هستم –
    بعد یه سوال الان به صورت پیش فروش زدن ۱۷۹۹ دلار
    زمانی که به صورت نهایی وارد بازار بشه احتمال افزایش قیمت تا چه حد هست؟

    • ممنون از شما دوست عزیز و گرامی
      حتما در برناممون قرار میدیم
      احتمال افزایش قیمت نداره. حتی مدتی پس از عرضه، قیمت محصول کاهش پیدا میکنه

    • MD گفت:

      امسال قیمت لپ تاپ ها قدری متفاوت هست. به علت شرایط کرونا و کمبود قطعات و حجوم ماینر های چینی، قیمت ها افزایش داشته. همین لپ تاپ دو ماه پیش با قیمت ۱۷۹۹ دلار در خرده فروشی bestbuy موجود میشد و کمتر از یک ساعت فروش می رفت. الان همون خرده فروشی قیمت رو بالا برده به ۱۸۵۰ دلار و خب مثل سایت خرید ایران خودرو می مونه. سریع فروش میره این لپ تاپ. در واقع کسی بخواد بخره باید بره از بازار آزاد بخره. خود من این لپ تاپ رو به قیمت ۲۰۰۰ دلار خریدم و با پول پست و گمرک امارات شد ۲۳۴۰ دلار. الان همون سایتی که ازش خریدم ۱۰۰ دلار گرون ترش کرده.

  • محمد حسین گفت:

    سلام . من خودم به شدت دنبال همچین ویدیو هایی هستم که لپ تاپ گیمینک برسی میکنین . لطفا اگه امکان نداره یه بخش هم اضافه کنین که مثلا با یه بودجه مشخص بهترین لپ تاپ گیمینگ چی بخریم یا نکات مهم درخرید لپ تاپ گیمینگ . باتشکر .