گوشی‌های گیمینگ ایسوس ROG Phone 8 معرفی شدند - تکفارس 
گوشی‌های گیمینگ ایسوس ROG Phone 8 معرفی شدند - تکفارس 
گوشی‌های گیمینگ ایسوس ROG Phone 8 معرفی شدند - تکفارس 

گوشی‌های گیمینگ ایسوس ROG Phone 8 معرفی شدند

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۲ - 17:37
ROG Phone 8

ایسوس گوشی‌های گیمینگ ROG Phone 8 را در سه مدل استاندارد، پرو، و پرو ادیشن معرفی کرد. تفاوت‌های این گوشی‌ها از نظر ظاهری بیشتر جنبه زیبایی دارد.

گوشی‌های ROG Phone 8 نازک‌تر و سبک‌تر شده‌اند و دارای ۸.۹ میلی‌متر ضخامت و ۲۲۵ گرم وزن هستند که در مقایسه با ضخامت ۱۰.۳ میلی‌متری و وزن ۲۳۹ گرمی ROG Phone 7 قابل توجه است. این موضوع منجر به کاهش ظرفیت باتری به ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت شده که با توجه به بهبوهای سخت‌افزاری انتظار می‌رود عمر باتری تقریبا یکسانی با مدل قبل ارائه دهد.

 ROG Phone 8

اندازه نمایشگر ROG Phone 8 مثل سال گذشته ۶.۷۸ اینچ است، اما حاشیه‌های آن باریک‌تر شده‌اند. در بالای نمایشگر یک بریدگی برای دوربین سلفی وجود دارد ( قبلا دوربین سلفی در حاشیه بالایی قرار داشت). همچنین نمایشگر امسال مثل سال گذشته دارای نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز است، با این‌حال از یک پنل LTPO استفاده شه که نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را امکان‌پذیر می‌سازد. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به ۲۵۰۰ نیت افزایش یافته است.

سری ROG Phone 8 از استاندارد ضدآب IP68 (در مقایسه با IP54 قبلی) بهره می‌برد و مجهز به یک خنک‌کننده رسانایی است. این خنک‌کننده ۲۹ درصد کوچکتر و ۱۰ درصد سبک‌تر است و همچنین سطح تماس بزرگ‌تری دارد (۲.۶ برابر) و فن را سریع‌تر می‌چرخاند (۱.۱ برابر). بازده حرارتی آن نیز ۱.۲ برابر بیشتر است.

 ROG Phone 8

سری ROG Phone 8 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در کنار حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر ۱ ترابایت حافظه UFS 4.0 استفاده می‌کند و نسخه پایه آن دارای پیکره‌بندی ۱۲/۲۵۶ گیگابایت است.

این سری از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی IMX890 سونی) با لرزشگیر هیبریدی گیمبال ۳.۰ ۶ محوره در کنار یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض (۱۲۰ درجه) و یک لنز تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر بهره می‌برد. همچنین امکان رسیدن به زوم ۱۰ برابری با هوش مصنوعی Hyper Clarity و زوم دیجیتال تا ۳۰ برابر وجود دارد. دوربین سلفی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است.

 ROG Phone 8

گوشی ROG Phone 8 در رنگ‌های مشکی و خاکستری معرفی شده و دارای یک لوگوی ROG با نور پس‌زمینه RGB در پنل پشتی خود دارد، در حالیکه ROG Phone 8 Pro و Pro Edition فقط در یک رنگ مشکی ارائه شده‌اند و یک صفحه نمایش کوچک OLED در پشت خود دارند.

قیمت پایه ROG Phone 8 برابر با ۱۰۹۹ دلار است و فروش آن از سه ماهه اول ۲۰۲۴ شروع خواهد شد. همچنین قیمت مدل‌های پرو ۱۱۹۹ یورو برای نسخه ۱۶ /۵۱۲ گیگابایتی و ۱۴۹۹ یورو برای نسخه ۲۴ گیگابایت/۱ ترابایتی است و عرضه آن از اواخر ژانویه آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید