گوگل برای ارتقای کیفیت ور او اس از کاربران کمک می گیرد - تکفارس 
گوگل برای ارتقای کیفیت ور او اس از کاربران کمک می گیرد - تکفارس 

گوگل برای ارتقای کیفیت ور او اس از کاربران کمک می گیرد

مهدی ملکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:30
گوگل ور او اس

رویداد گوگل I/O هفته آینده برگزار خواهد شد؛ رویدادی که گوگل طی آن به معرفی به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدید و ارتقا یافته پلتفرم‌ها، سیستم عامل‌ها و سرویس‌های آنلاین خود خواهد پرداخت. اکنون طبق گزارش وب‌سایت Android Central، گوگل تصمیم گرفته که پیش از برگزاری این رویداد، از کمک کاربران خود جهت ارتقای کیفیت سیستم عامل ور او اس (Wear OS) بهره ببرد.

از مدت‌ها پیش تاکنون گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره ور او اس و جهتی که گوگل قصد دارد آن را به سمتش ببرد، مطرح بوده است. در حقیقت پس از تصاحب شرکت فیت‌بیت توسط گوگل، شایعه شد که این شرکت آمریکایی به دنبال عرضه یک ساعت هوشمند تحت برند محصولات پیکسل خود است. با این حال این موضوع هرگز تحقیق نیافت و هنوز هم شواهد محکمی در این رابطه، افشا نشده است.

مطالب مرتبط:

در ماه‌های اخیر به‌روزرسانی‌های بسیاری به صورت تدریجی برای این سیستم عامل منتشر شده است. این به‌روزرسانی‌ها معمولاً شامل ویژگی‌های قابل توجه مانند «فیت» (Google Fit) و همچنین تعبیه یک صفحه کلید داخلی کوچک تحت عنوان Gboard بوده است. کاشی‌های شخصی‌سازی شده نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که انتظار می‌رود همراه با به‌روزرسانی بهاره این سیستم عامل در دسترس کاربران قرار گیرد.

گوگل ور او اس

بنابراین با توجه به تمرکز گوگل طی ماه‌های گذشته روی ور او اس، پیش‌بینی می‌شود که این تمرکز ادامه یافته و مقدار زیادی از زمان رویداد I/O هفته بعد هم به آن اختصاص داده شود. در حال حاضر هیچ جایگزینی برای گوگل پلی میوزیک که سال گذشته به کار خود پایان داد، وجود ندارد و از سوی دیگر، یوتیوب میوزیک دارای اپلیکیشن رسمی در ساعت‌های هوشمند مجهز به این سیستم عامل نیست.

مسلماً مشاهده این که گوگل چگونه به بهینه‌سازی ور او اس برای آخرین پرچم‌دار دستگاه‌های پوشیدنی شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ (Wear 4100) خواهد پرداخت، از هیجان و جذابیت بالایی برخوردار است.

سامسونگ نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که طبق شایعات، به زودی استفاده از سیستم عامل ور او اس گوگل را به صورت گسترده آغاز خواهد کرد. ساعت‌های هوشنمد سامسونگ موسوم به گلکسی واچ از سال ۲۰۱۴، به جای استفاده از گوگل ور او اس، بیشتر از سیستم عامل تایزن (Tizen) استفاده کرده‌اند.

براساس گزارشی که مدتی پیش توسط کاربر Ice Universe منتشر شد، گلکسی واچ بعدی از سیستم عامل ور او اس مبتنی بر اندروید استفاده خواهد کرد تا به کلی جایگزین تایزن شود. بنابراین ممکن است که سامسونگ در عرضه گلکسی واچ اکتیو ۳ در تابستان سال جاری، از ور او اس استفاده کند.

با وجود این که سامسونگ هیچ توضحی درباره دلیل رخ دادن این موضوع نداده است،‌ اما ظاهراً دلایل استفاده از اندروید، مربوط به اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی توسعه دهندگان است.

ساعت‌های هوشمند کوچک‌تر سال‌های دور که از استراتژی گوگل استفاده می‌کردند، در مرحله‌ای قرار داشتند که تایزن زمانی کاملاً برای رقابت با ور او اس مبتنی بر اندروید این شرکت مناسب به نظر می‌رسید. ا

گرچه شاید شما با این نظریه موافق نباشید اما با توجه به ساعت‌های هوشمند سامسونگ که جزو بهترین محصولات جانبی چند سال اخیر هستند، تجربه نشان می‌دهد که گجت‌ها امروزه همانند گوشی‌های هوشمند بیشتر از هر چیز دیگر به اپلیکیشن‌های شخص ثالثی نیاز دارند که در این مقطع ور او اس گوگل بسیار بهتر از تایزن قابل به پشتیبانی و فراهم کردن آن‌ها است.

بنابراین گزارش این تغییر شاید نشان‌دهنده آن باشد که سامسونگ در زمینه سیستم عامل اختصاصی و مخصوصاً در محصولات فشرده‌تر خود شکست خورده یا حداقل شکست را قبول کرده است. از سوی دیگر این اقدام می‌تواند سبب ایجاد رقابت بیشتری در میان محصولات مبتنی بر ور او اس شود؛ حدس بزنید که رقابت بیشتر به سود چه کسی است؟ مشتریان! برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این سیستم عامل و همچنین رویداد I/O هفته آینده گوگل، تکفارس را دنبال کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.