درخواست کارکنان مراکز مراقبت کودکان گوگل برای افزایش حقوق‌شان - تکفارس 
درخواست کارکنان مراکز مراقبت کودکان گوگل برای افزایش حقوق‌شان - تکفارس 

درخواست کارکنان مراکز مراقبت کودکان گوگل برای افزایش حقوق‌شان

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:56
گوگل

به‌تازگی بیش از دویست نفر از کارمندان آلفابت، پتیشنی از طرف کارکنان مراکز مراقبت کودکان گوگل را امضا کرده‌اند که در آن از گوگل خواسته شده است تا هزینه رفت و آمد کارکنان این مراکز را پرداخت کند. مبلغی که در این پتیشن درخواست شده است، ۱۵۰۰ دلار به‌ازای هر ماه است که شامل هزینه کرایه ماشین و سایر هزینه‌های رفت و آمد می‌شود.

گوگل از کارکنان مراکز مراقبت کودکان خود خواسته است تا از روز دوشنبه پنجم ماه می به سر کار خود بازگردند. این در حالی است که سرویس‌های رفت و آمد این شرکت همچنان تعطیل هستند.

مطالب مرتبط:

دنیس بلاردس (Denise Belardes)، یکی از کارکنان این مراکز در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفته است:

موضوع حمل و نقل برای ما یک موضوع حیاتی است و اگر گوگل می‌خواهد که ما به سر کارمان باز گردیم  باید فکری به حال این موضوع بکند. ما افرادی نیستیم که هر سال صدها هزار دلار درآمد دارند، ما برخلاف سایر کارمندان گوگل، امکان کار از داخل منزل را نداریم. ما نیاز به پرداخت هزینه‌های رفت و آمدمان توسط گوگل داریم.

گوگل چهار مرکز مراقبت از کودکان در منطقه Bay Area دارد که افراد مشغول در این مراکز، به تحصیل و مراقبت از کارمندان گوگل و آلفابت کمک می‌کنند. بسیاری از کسانی که در این مراکز استخدام شده‌اند، به‌خاطر هزینه‌های بالای مسکن در این منطقه، دور از اینجا زندگی می‌کنند و بنابراین حمل و نقل برای آن‌ها یک موضوع حیاتی است.

در جریان شیوع ویروس کرونا، کارکنان این مراکز از طریق برنامه گوگل میت (Google Meet) با بچه‌ها در ارتباط بودند و همین امر، موضوع درخواست هزینه‌های رفت و آمد را غیرضروری کرده بود. اما حالا گوگل شروع به برگرداندن کارکنان به سر کارشان کرده و از آن‌ها خواسته است تا از پنجم ماه می در سر کار خود حضور داشته باشند.

در پتیشن مذکور، کارکنان مراکز مراقبت از کودکان گفته‌اند که گوگل به درخواست اولیه آن‌ها پاسخ نداده است. در پتیشن آمده است که، «وقتی کارکنان این موضوع را مطرح کردند، پاسخ گوگل این بوده که حمل و نقل صرفاً یک پاداش جانبی است و اعانه‌ای نیست.» در ادامه‌ی پتیشن آمده است، «عدم پرداخت این هزینه‌ها به کارکنانی که درآمد بسیار کمتری از کارمندان اصلی گوگل دارند غیرقابل‌قبول است و گوگل باید در این زمینه بهتر عمل کند.»

این پتیشن که خطاب به ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، و سایر مدیران این شرکت نوشته شده است، توسط برخی از کارمندان آلفابت نیز امضا شده است. گوگل هنوز به درخواست وب‌سایت ورج برای مصاحبه در این زمینه پاسخی نداده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.