اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس وارد فاز بتا شد؛ عرضه در هفته‌های آینده - تکفارس 
اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس وارد فاز بتا شد؛ عرضه در هفته‌های آینده - تکفارس 
اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس وارد فاز بتا شد؛ عرضه در هفته‌های آینده - تکفارس 

اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس وارد فاز بتا شد؛ عرضه در هفته‌های آینده

مهدی ملکی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 11:25
اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس وارد فاز بتا شد؛ عرضه در هفته‌های آینده - تکفارس 

کلاب هاوس تا به این جا عرضه بسیار موفقی را روی اپ استور اپل تجربه کرده است و حتی برخی احتمال می‌دهند که این اپلیکیشن تبدیل به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی سال‌های آتی شود.

از طرفی با این که بسیاری از اپلیکیشن‌های رقیب ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی که مبتنی بر صداست را در سرویس‌های خود لحاظ کرده‌اند، اما هنوز روی پلی استور گوگل خبری از کلاب هاوس نیست. ظاهراً این روند به زودی اتمام خواهد یافت؛ طبق تایید رسمی تیم توسعه‌دهنده کلاب هاوس، اپلیکیشن اندروید این شبکه اجتماعی در حال گذران مراحل آزمایش و بررسی است و به زودی راهی فروشگاه رسمی پلتفرم اندروید خواهد شد.

مطالب مرتبط:

البته باید در نظر بگیریم که مراحل آزمایش این اپلیکیشن در حال حاضر محدود است و افرادی مانند ما که خارج از دایره تیم توسعه‌دهنده و یا نزدیکان آن‌هاست، نمی‌توانیم به نسخه بتای اندروید دسترسی داشته باشیم. به هر حال با توجه به این احتمال که شاید در هفته‌های آینده شاهد عرضه نسخه اندروید کلاب هاوس باشیم، می‌توان حسرت‌های موجود را نادیده گرفت. شما می‌توانید بیانه رسمی تیم توسعه‌دهنده کلاب هاوس را در زیر مشاهده کنید:

نسخه اندروید هنوز عرضه نشده است اما ما نسخه آزمایشی آن را در اختیار تعدادی از آزمایش‌کنندگان نزدیکمان قرار داده‌ایم. اگر شنیدید که کسی می‌گوید برخی در حال استفاده از اپلیکیشن رسمی کلاب هاوس روی اندروید هستند، به گرمی از آن‌ها استقبال کنید! ما برای خوشامدگویی به کاربران بیشتر اندروید طی هفته‌های آینده بسیار هیجان‌زده هستیم.

موفقیت‌های کلاس هاوس بسیار از شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام، لینکدین، تویییتر و … را به عرضه قابلیت‌هایی مشابه واداشت. در واقع بسیاری از رقبای کلاب هاوس همین حالا هم ویژگی‌های اصلی آن را روی پلتفرم اندروید ارائه می‌دهند. تنها زمان مشخص می‌کند که ورود دیگر هنگام کلاب هاوس به گوگل پلی استور، تا چه اندازه موفقیت آن را تحت تاثیر قرار داده و اثر منفی بر جای می‌گذارد. به محض انتشار نسخه اندروید کلاب هاوس، ما در از طریق تکفارس به شما اطلاع می‌دهیم.

مشاهده در یوتیوب

اینستاگرام نیز یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که به افزودن قابلیتی شبیه کلاب هاوس اقدام کرده است. قابلیت اینستاگرام لایو روم که از ماه مارس، امکان تعامل میزبان با ۳ نفر را به صورت همزمان فراهم می‌کند، هم‌اکنون درحال دریافت به‌روزرسانی کوچک اما مهمی است که در آن به میزبان قابلیت بستن صدا یا تصویر افراد حاضر در پخش زنده را می‌دهد. با بستن تصویر، اتاق‌های زنده این برنامه حالتی شبیه به کلاب هوس پیدا می‌کنند و قابلیت بستن صدا، همانند همان چیزی است که در برنامه زوم و گوگل میت (Google Meet) مشاهده کرده‌ایم.

به نظر می‌رسد که تقریباً هر شرکت بزرگ فناوری در حال کار بر روی یک ویژگی صوتی اجتماعی شبیه به کلاب هاوس است. ویژگی جدید اسپیس توییتر اکنون در حال گسترش است، طبق گزارشات فیس بوک در حال توسعه ویژگی مشابه کلاب هاوس است، اسپاتیفای در حال ساخت یک سیستم مشابه کلاب هاوس است، مارک کوبان در حال ساخت سیستم مشابه کلاب هاوس است.

از سوی دیگر حتی اسلک نیز درگیر ساخت یک سیستم مشابه کلاب هاوس است. ‌ایده فضای صوتی مشترک، که از کلاب هاوس و به طور عمده به عنوان یک باشگاه انحصاری برای سرمایه‌گذاران و نخبگان فناوری آغاز شد، کاملاً موفق شده است. این شرکت به تک کرانچ گفت و تأیید کرد که شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین در حال کار بر روی ویژگی شبکه صوتی خود است.

اما کلاب هاوس دقیقاً چیست؟ برنامه رسانه‌های اجتماعی با نام کلاب هاوس برنامه‌ای است که تنها برای ایجاد ارتباطات بین کاربران به صدا متکی است. کاربران کلاب هاوس ممکن است نتوانند یکدیگر را در حین مکالمه ببینند، اما مطمئناً می‌توانند صحبت‌های گروهشان را بشنوند. در حال حاضر، این برنامه فقط برای کاربران آی او اس و آیپد او اس از طریق اپ استور در دسترس است. در اواخر ژانویه، کلاب هاوس در یک پست در وبلاگ خود گفت که به زودی کار بر روی برنامه اندروید خود را آغاز می‌کند.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید