ایرتگ اپل از سال ۲۰۱۹ آماده معرفی بوده است؛ دلیل انتظار اپل چیست؟ - تکفارس 
ایرتگ اپل از سال ۲۰۱۹ آماده معرفی بوده است؛ دلیل انتظار اپل چیست؟ - تکفارس 
ایرتگ اپل از سال ۲۰۱۹ آماده معرفی بوده است؛ دلیل انتظار اپل چیست؟ - تکفارس 

ایرتگ اپل از سال ۲۰۱۹ آماده معرفی بوده است؛ دلیل انتظار اپل چیست؟

مهدی ملکی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:23
اپل ایرتگ

اپل ماه گذشته به صورت رسمی از محصول ردیاب خود تحت عنوان «ایرتگ» (AirTag) رونمایی کرد. بررسی بسته‌بندی این محصول در روزهای اخیر مشخص کرده است که این ردیاب‌ها بسیار پیش از آن که به صورت رسمی رونمایی شوند، آماده معرفی و عرضه به بازار بوده‌اند.

کانال یوتیوب ZONEofTECH’s Daniel با اشاره به همین نکته، یک تصویر در این رابطه منتشر کرده است. تصویر مربوطه حاکی از اشاره جعبه ایرتگ به سال ۲۰۲۰ میلادی و دسته کلید چرمی به سال ۲۰۱۹ دارد.

این محصول ردیاب ابتدا در آوریل سال ۲۰۱۹ رسانه‌ای و مراحل توسعه آن عمومی شد. مدتی پس از آن، وب‌سایت MacRumors اسنادی را افشا کرد که به بررسی و آزمایش این محصولات در FCC اشاره داشتند. ظاهراً سیر بررسی ایرتگ‌های اپل در این اداره، بین ماه‌های جولای و نوامبر ۲۰۱۹ صورت گرفته است.

مطالب مرتبط:

این حقایق بر این موضوع دلالت دارند که اپل می‌توانسته بسیار پیش‌تر از این در سال ۲۰۱۹ و همراه گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۱، دست به معرفی ایرتگ‌های خود بزند؛ با این حال به خوبی می‌دانیم که این موضوع رخ نداده و این شرکت حداقل نزدیک به ۲ سال صبر کرده است. در حال حاضر چندین فرضیه جهت تاخیر در معرفی و عرضه ایرتگ مطرح است.

یکی از این فرضیه‌ها، به کمبود سخت‌افزار مورد نیاز در بازار اشاره می‌کند. در آن زمان تعداد آیفون‌های مجهز به پردازنده‌های U1 که قادر به استفاده از فناوری UWB جهت ارتباط با محصولاتی مانند ایرتگ باشند، بسیار کم بود. این مهم پس از عرضه آیفون ۱۲ تغییر کرد و حال ما دو سری گوشی هوشمند را شاهد هستیم که از این فناوری بهره می‌برند.

Airtag - اپل ایرتگ

یکی دیگر از فرضیات، عدم تمایل اپل برای جذب نگاه‌ها و توجهات به سمت سیاست‌های ضدانحصارگرایانه خود است. دستگاه‌های موجود در بخش Find My این شرکت می‌توانند در ردیابی ایرتگ به کاربر کمک کنند؛ با این وجود، اپل تنها چند روز پیش از معرفی ردیاب بلوتوث خود به شرکت‌های شخص ثالث اجازه استفاده از شبکه را داد. معرفی و عرضه زودهنگام این محصولات می‌توانست به انتقادهایی مبنی بر رفتار ضدرقابتی و غیرحرفه‌ای اپل منجر شود.

هر عدد ایرتگ در حال حاضر ۲۹ دلار قیمت دارد و خرید یک بسته چهار عددی از این محصولات تازه‌نفس، ۹۹ دلار خرج بر‌می‌دارد. این سری هم‌اکنون در اختیار مشتریان قرار دارد و کاربران می‌توانند به خرید آن اقدام کنند.

شاید کارایی این دستگاه هنوز هم برای شما در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. از طریق این دستگاه، که کارایی آن شبیه سامسونگ گلکسی اسمارت تگ است، می‌توان وسایل مختلف در محیط پیرامون را با اتصال به گوشی آیفون پیدا کرد. بدین طریق می‌توان کلید، کیف پول و … را پیدا و حتی هنگامی که از وسایل مورد نظر دور می‌شوید اعلانی را دریافت کرد.

هر ایر تگ، ساخته شده از فولاد ضد زنگ صیقلی است و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و دارای گواهی IP67 می‌باشد. این دستگاه دارای بلوتوث، بلندگو، شتاب‌سنج و باتری قابل تعویض است و اپل گفته که باتری آن تا یک سال دوام خواهد آورد و با استفاده از ان اف سی حالت «گم شده» را فعال کرد.

ایرتگ به اپلیکیشن فایند مای در گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ متصل شده و آخرین مکان جغرافیایی خود را بر روی نقشه نمایش می‌دهد. اگر ردیاب در محدوده‌ی بلوتوث گوشی باشد، می‌توان با استفاده از سیری (دستیار صوتی اپل) و یا خود گوشی، آن را به صدا در آورد. همچنین اگر ایرتگ در محدوده‌ی نزدیکی نباشد، به لطف پردازنده‌ی داخلی U1 و فناوری باند فوق وسیع این محصول، می‌توان آن را ردیابی کرد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید